Alpine се завръща в "Льо Ман" след 35-години тишина

Alpine се завръща в "Льо Ман" след 35-години тишина

На 5 ноември 2012 висшият мениджмънт на Renault обяви намерението си да съживи марката Alpine в рамките на партньорство с Caterham. Днес, под ръководството на изпълнителния директор Бернар Оливие, наскоро създадената Société des Automobiles Alpine Caterham вече работи по нов автомобил, който се очаква да излезе на пазара през 2016.

За завръщането в "Льо Ман", Alpine обедини усилия със Signatech. Воденият от Филип Сино отбор ще участва с Alpine LMP2. Прототипът ще разчита на произведено от Alpine шаси и мощен 500 к.с. двигател Nissan за петте кръга на ELMS, включително първият за сезона старт на „Силвърстоун", Великобритания (13 април). Пилоти ще са Пиер Раг и Нелсон Панчиатичи.

Най-голямото събитие естествено ще е "24 часа на Льо Ман". Името на третия пилот, който ще се присъедини към отбора за най-прочутото в света състезание за издръжливост ще бъде обявено, когато автомобилът бъде официално представен в Льо Кастеле, Франция, на 24 март.

След представянето на Alpine A110-50 по време на миналогодишните Monaco F1 Grand Prix и Le Mans Classic, който бе създаден, за да се отбележи 50-та годишнина на известната "Berlinette", пет Alpine A110 застанаха официално на старта в наскоро провелото се Rallye Monte-Carlo Historique. Tе бяха горещо посрещнати от публиката, след което се присъединиха към други модели на основаната от Жан Ределе марка в Rétromobile Show в Париж, Франция, провело се в началото на февруари.

Днес бе направена друга важна стъпка с обявяване на новината, че Alpine прототип ще участва в конкурентния шампионат 2013 European Le Mans Series (ELMS), както и в тазгодишното издание на прословутото "24 часа на Льо Ман" (юни 22-23).

Решението за участие в "Льо Ман" отговаря перфектно на имиджа на Alpine, състезавал се 11 пъти с общо 55 заводски автомобила в известното 24-часово състезание между 1963 и 1978. В допълнение на успеха му в класирането „Energy Index" през 1964, 1965 и 1968, както и в "Performance Index" през 1968 и 1969, усилията му пожънаха общо седем победи в отделните класове. Над всички тях изпъква победата в генералното класиране през 1978, когато зад волана на прототипа Alpine A442B са Жан-Пиер Жасо и Дидие Пирони. Компания на двамата французи в Топ 4 правят Жан Раньоти и Гай Фреклен с A442.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички