До края на сезон 2013 остават девет състезания. През първата половина от шампионата Мерцедес успяха да се изкачат до втората позиция в класирането при конструкторите благодарение на трите си победи - в Гран при на Монако и Великобритания от Нико Розберг и Гран при на Унгария от Люис Хамилтън. Според шефа на отбора Рос Браун първите десет състезания от 2013 могат да се разделят две.
"Първата половина от сезона може да се раздели на две части - първите пет и последните пет състезания. Лично аз съм много доволен от последните, защото започнахме да набираме инерция, да ставаме по-силни. Спечелихме три от последните пет надпревари, започнахме да обръщаме полпозишъните в победи. Разбира се, все още не сме идеални, имаме много работа, но сме по-силни", обяснява Браун и допълва, че предизвикателството ще е да запазят този "печеливш импулс" и да го пренесат във втората половина от шампионата.
"Знам какво ни предстои в техническо отношение. Доволен съм от нещата, които досега сме носили на пистата - като цяло те проработиха. Очакваме някои подобрения за следващите състезания, които биха могли да ни помогнат. Преминаваме в такъв етап, в който останалите отбори вече започват да се фокусират върху 2014, което означава, че няма да има толкова нововъведения, няма да се носят толкова много части. В добра позиция сме".
Колкото до новия пилот в отбора Люис Хамилтън, Рос Браун заявява: "Адаптацията отнема време - той трябва да разбере как функционира отборът и обратното - отборът да разбере как функционира Люис. Доволен съм от това, което той (Люис) показа в последните три състезания. Движим се в правилната посока".
От началото на сезона повечето технически проблеми се появяваха в болида на другия им пилот Нико Розберг. На въпроса дали се притеснява, че тези трудности могат да се появят отново и след лятната почивка, Браун обяснява: "Винаги се притесняваме за надеждността, защото ако не финишираш в състезание, не получаваш точки. Разочаровани сме от проблемите с колата, при това все в тази на Нико. Имахме два повреди в шасито в началото на годината, а после и в двигателя в Унгария. Това е много необичайно, защото не сме имали проблем с двигателя от 2008-а насам. Затова разследваме случилото се, не знаем какво стана. Но надеждността е критична за всички отбори във Формула 1 и непрестанно работим, за да я подобрим".
Цялото интервю с Рос Браун е разделено на две части. Първата можете да видите ТУК, а втората във видеото отдолу.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg