Отборите във Формула 1 ще получават наказание с 10 места на стартовата решетка, ако пуснат колата си от пита с неправилно закрепени колела. Решението на ФИА идва след случая с Марк Уебър в Гран при на Германия, когато задното ляво колело от неговия RB9 изхвърча и удари оператор.
Новото правило е било съобщено по време на срещата на шефовете на отборите вчера. Така, ако болид напусне пита с хлабаво закрепено колела в която и да е от сесиите, отборът ще търпи наказание на старта с 10 позиции. Това е поредната мярка, която спортът предприема в името на сигурността. Отборите вчера са обсъждали и предложението да се определи минимално време за питстоп, под което да не се пада, за да се намалят грешките. Идеята обаче, не получи необходимата подкрепа и не бе приета.
Този уикенд в Гран при на Унгария за първи път ще влезе в сила новото ограничение на скоростта в питлейна от 80 км/ч по време на тренировките, квалификацията и състезанието. Според Фелипе Маса обаче, шефовете във Формула 1 трябва да се фокусират върху това да направят пистоповете по-безопасни, вместо да се вманиачават с питлейна. Бразилецът смята, че трябва да се полагат повече усилия в това да се намери начин как да се подсигури, че гумите са добре закрепени и няма да изпадат след питстоп.
"Не мисля, че причината за случилото се беше скоростта. Проблемът произлезе от това, че някой не е успял да оправи гумите на колата. Това със сигурност е опасно. Ако колата излезе с 80 или 100 км/ч, гумите пак ще се движат бързо докато падат от колата. Това е проблемът. Питстоповете вече са по-бързи - всичко става за две секунди, но и грешките са по-големи. Въпросът е как стопът да се направи по-сигурен не само за пилота, който кара колата, но и за всички наоколо. Ако хората са по-малко, добре, но ако гумата не беше ударила оператора, а някой механик? Опасно е", обясни Маса.
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg