Duster in the wind (Галерия)

Duster in the wind (Галерия)

Duster вдига прах във вятъра повече от две години. Скоро се появи една специална версия на румънския всъдеход, която ни накара да си го спомним. Казва се Dacia Duster Adventure и продължава с пълен напред курса по развитието на компанията от северната ни съседка.

Не крием, че одобряваме стила на компании като Dacia. Вярно, всичко хубаво се случва с френската благословия от Renault, но ценим как румънците се възползват от ситуацията си по най-добрия възможен начин. При ограничените граници, в които могат съществуват, изсмукват максимума, без да мрънкат и хленчат, както някои от старите европейски кампании, висящи в последните години на опашка за фалит.  

НОВОТО ЛИЦЕ

С последните няколко модела Sandero, Logan/MCV, Dokker, Lodgy от Dacia показват нагледно как ще продължи да се развива компанията - с всеки следващ модел напред и нагоре. Опитите за промяна на предразсъдъците към марката вече раждат своите плодове.  

                                      Г А Л Е Р И Я

 

Може би това е по-лесно да се случи, когато в историята ти няма с какво да се гордееш. В случая избраната стратегия: даваме ви това, за което си плащате... нито по-малко, нито повече, работи.

АВАНТЮРА

Връщаме се на лимитираната версия Duster Adventure. Той е много черен и му отива (можете да си го поръчате и в бяло, но разваляте всичко). Има допълнителни халогенни фарове, които му стоят като уши и ти става симпатичен. Черните детайли продължават с радиаторна решетка, джанти и др. всичко е решено много хитро и евтино, но това не дразни, а напротив. По този начин предницата визуално е напълно променена и фаровете с черната си вътрешна част се връзват с променените детайли.

Малките пластмасови сребристи централни капачки правят да изглеждат специални иначе простите метални черни 16-цолови джанти. Червените стрелки, обозначаващи местата за теглене, или повдигане на автомобила, реално са просто едни лепенки, но хей, точно малките детайли показват, че някой там в Румъния го е грижа.

 

Предлага се и навигация (Garmin 350 LM с карти на Европа и България), допълнително монтирана на таблото. Тук чакаме фейслифта на Duster, който трябва да получи от Renault мултимедийната система Media Nav със 7-инчов сензорен екран, навигация и Bluetooth връзка, вградени директно на централната конзола.

ПОЛУЧАВАШ ТОВА, КОЕТО СИ ПЛАТИЛ, И НЕ СЕ ЧУВСТВАШ ИЗЛЪГАН

Да, цялата пластмаса, използвана в купето, е като от рециклирани играчки от шоколадови яйца. И отново, когато получаваш това, за което си платил, не се чувстваш излъган. Бутоните за предните ел. стъкла са на най-неудобното възможно място, но преди да се подразниш, вече си се зарадвал, че изобщо някъде там ги има. При задните няма място за капризи... отваряш си ги с ръчките на ръка.

Ниският разход на дизеловия 1.5 cDi не е мит. Заради размерите на Duster очакваш да е доста лаком, но раздутите калници само му придават мускулест вид. Всъщност румънецът е SUV от лека категория - под 1300 кг.

ИКОНОМИЧЕН, НАИСТИНА

Така не е изненада, че данните на производителя при дизеловата 1.5 cDi 4х4 версия от 6.5 литра в града и 5.3 по магистрала са близо до постижимите - нещо, което рядко успяваме да кажем за конкурентите му.

НЕ ГО Е СТРАХ ДА СЕ ИЗЦАПА ДО "УШИТЕ"

Dacia Duster Adventure прилича повече на "офроудър" от другите, три пъти по-скъпи паркетни лъвове на пазара и не го е страх да се изцапа до "ушите". Двойното задвижване при Duster се предлага при бензиновата 1.6 105 кс и дизеловите 1.5 dCi 90/110 кс версии.

Проходимостта е наистина добра, като високият просвет позволява по-смело излизане от пътя. 4х4 системата предлага три настройки на задния диференциал, който е взет директно от Nissan. В зависимост от това накъде сте се запътили можете да избирате от три режима - Auto - сработва при нужда, Lock - активира блокажа от Nissan, а при 2WD оставате на един задвижващ мост и пестите гориво.

 

И КОЛКО СТРУВА?

Серийно Duster стартира базово от 20 990 лв. с ДДС. Ако искате 4х4 задвижването, плащате 24 990 лв. За дизелов такъв ви искат 29 590 лв. Лимитираната Duster Adventure, от снимките в галерията, започва от 24 290 и достига до 30 890 лв. без допълнителното оборудване.

Ако това не ви се струва достатъчно евтино, дилърите в шоурума предлагат безплатно гориво на стойност 1100 лева. Е, това вече, ако не е оферта?

ИЗБОР

Ако не сте комплексар и емблемата на капака не определя решението ви за проходим, практичен, прост и удобен автомобил, то Dacia Duster ще ви свърши честно работата, за която сте платил.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички