Днес, на извънредна пресконференция на щанда на Toyota на Автомобилен Салон София 2013, медии и посетители станаха свидетели на тържествената световна премиера на автосалон на новата Toyota Corolla. Те имаха възможност първи да видят на живо единадесетото поколение на най-продавания автомобилен модел в света с 40 милиона продажби от 1966 година до днес.
Производството на новата Toyota Corolla започна само преди 4 дни, на 17 юни 2013, а Тойота Балканс, вносителят за България, направи и невъзможното един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден на производството, да пристигне в България специално за Автомобилен Салон София 2013.
Дизайн
Високоефективни бензинови и дизелови двигатели1
Toyota Corolla е най-продаваният автомобил на света, като към днешна дата в цял свят са продадени 40 милиона от легендарния модел, който прави своя дебют преди 47 години - през 1966 г.
11-тото поколение на Corolla има изцяло нов екстериорен дизайн. Той съчетава отчетливи линии и балансирани пропорции, като подчертава по-дългото междуосие и по-ниския цялостен профил на автомобила, за да придаде на новата Corolla по-изтънчен вид с престижно и съвременно излъчване.
С дължина от 4620 мм, широчина от 1775 мм и височина от 1465 мм, новата Toyota е 80 мм по-дълга, 15 мм по-широка и 5 мм по-ниска от предшественика си. Задният надвес е намален с 25 мм, предният надвес е увеличен с 5 мм, а междуосието е удължено със значителните 100 мм.
БЕНЗИНОВИ И ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ С НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВО
Новият модел Corolla за 2013 г. предоставя по-ниски емисии и водещ в своя клас разход на гориво в цялата гама двигатели, като предлага на клиентите атрактивни ползи при разходите за притежание.
Гамата включва избор от 1,4-литров D-4D турбодизелов и два бензинови двигателя - 1,33-литров Dual VVT-i двигател и 1,6-литров двигател със системата Valvematic.
1,4-литровият D-4D вариант може да бъде съчетан с автоматизираната ръчна трансмисия на Toyota MultiMode, а 1,6-литровият бензинов двигател може да бъде куплиран с новата автоматична скоростна кутия Multimode S.
Всеки двигател предлага ползите за динамиката и по-ниския разход на гориво на Toyota Optimal Drive и отговаря на стандартите за емисии до Euro 5+.
1.33-литров Dual VVT-i бензинов двигател
1,33-литровият бензинов двигател е оборудван с Dual VVT-i (Dual Variable Valve Timing-intelligent) и висока степен на сгъстяване от 11,5:1, която увеличава термалната ефективност на двигателя. Произвежда 73 кВт/99 к.с. и максимален въртящ момент от 128 Нм при 3800 об.мин.
Когато се куплира с 6-степенна ръчна трансмисия, отличната динамика на двигателя се съчетава с разход на гориво от само 5,6 л/100 км и по-ниски емисии на CO2 - 129 г/км вместо 136 г/км.
1,6-литров бензинов двигател Valvematic
Valvematic доразвива изключително успешната система Dual VVT-i на Toyota (Dual Variable Valve Timing-intelligent).
Valvematic е следващата стъпка в развитието на VVT-i технологията, като добавя контролиране на повдигането и продължителността към променливото управление на смукателните клапани. Това подобрява обема на входящия въздух и управлението на скоростта, а оттам и управлението на горивните процеси, за да предостави 7% повече мощ за сметка на 8% по-малък разход на гориво и по-ниски емисии на CO2.
Предлаганият с 6-степенна ръчна или новата автоматична трансмисия Multirdrive S, 1,6-литровия двигател Valvematic развива 97 кВт/132 к.с. и има максимален въртящ момент от 160 Нм при само 4400 об./мин.
Когато бъде оборудван с ръчна трансмисия, двигателят има разход на гориво в комбиниран цикъл от 6 л/100 км и генерира емисии на CO2 от само 139 г/км.
Новата трансмисия Multidrive S намалява разхода на гориво до 5,6 л/100 км и емисиите до 130 г/км, като това представлява значително намаление с 20 г/км в сравнение с предното поколение 1,6-литрови VVT-i двигатели с традиционна 4-скоростна автоматична трансмисия.
1,4-литров D-4D дизелов двигател
Предлаганият с 6-степенна ръчна или 6-степенна Multirdrive трансмисия 1,4-литров D-4D двигател, който изпълнява изискванията на Euro 5+, развива 66 кВт/90 к.с. и има максимален въртящ момент от 205 Нм в диапазона от 1800 до 2800 об./мин.
Времето за загряване на двигателя се свежда до минимум чрез поставянето на обходна система за охлаждащата течност, която намалява загубите на топлина в охлаждащата течност при стартиране.
Обемът и времето на впръскване на горивото се контролират по-точно чрез пиезоелектрически инжектори.
По този начин се понижава скоростта на разширяване на горенето и се постига по-пълно изгаряне в горивната камера, което допълнително намалява емисиите на твърди частици, NOx и CO2.
Когато бъде оборудван с 6-степенна ръчна трансмисия и технология Start&Stop, 1,4-литровият D-4D двигател има разход на гориво в комбиниран цикъл от 3,8 л/100 км и генерира емисии на CO2 от само 99 г/км - с 26 г/км по-малко от предходният модел.