Днес цял ден четем пледоарии на адвокати, защитаващи страните в изслушването по скандала "Тайъргейт" пред Международния трибунал на ФИА. Тези хора могат да убедят дори и най-мнителните представители на журито в Париж в невинността на своите клиенти.
Ако и ние им повярваме, то такъв тест, заради който избухна така наречения "Тайъргейт" скандал, изобщо не се е състоял и започваме да се питаме: дали всичко това не е било просто една илюзия?
Хронология на невинността:
1. Първи говори представителят на ФИА. Според Марк Хоуърд от Мерцедес не са получили официално разрешение да тестват експерименталните гуми на Пирели с настоящия си болид за 2013 г. Той допълни, че хора от тима наистина са се свързали с шефа на техническата комисия на ФИА Чарли Уайтинг, но това било по телефона, били му задали общи въпроси по темата, всичко това в неофициална форма. За подобни решения по правилата на ФИА трябва първо да има гласуване от Световния моторспорт съвет.
2. Последва отговор на набедените в потъпкване на правилата от Мерцедес. Адвокатът на германския отбор твърди, че тридневните тестовете, проведени на пистата "Каталуня" седмицата след Гран при на Испания с W04 от 2013 г., са били инициирани единствено от Пирели, и то за техни нужди. По тази логика от Мерцедес нямало как да бъдат подведени под отговорност, защото те един вид решили да помогнат на италианците в развитието на новите им продукти.
3. От Мерцедес нямали вина, но адвокатът им не пропусна да спомене, че конкурентите им от Ферари също били тествали с новите гуми на Пирели. От Скудерия са го направили обаче с болида за 2011 година. Това според защитника на Мерцедес обаче не било важно, защото той бил само с половин секунда по-бавен от днешните.
4. Отборният шеф на Мерцедес Рос Браун също бе извикан да дава показания и се изказа от съдебната скамейка. Британецът също повтори думите на адвоката на отбора си, че той и служителите му нямали вина в случая, след като Чарли Уайтинг им бил дал зелена светлина. По-важното било, че инженерите на Мерцедес нямали никаква полза от подобни тридневни тестове с дистанция от 1000 километра.
5. Изненадващо и от Пирели нямали никаква вина. Един от доводите им беше, че тъй като те не са част от ФИА и нямат издаден лиценз от Международната автомобилна федерация, то те не могат да бъдат съдени от нейния трибунал в Париж.
Така в крайна сметка никой не е виновен, или поне според представителите на всеки от страните по скандала "Тайъргейт". Дано решението на Международния трибунал на ФИА след днешното изслушване в Париж бъде справедливо и да запази ценностите на Формула 1 живи.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg