Бъдещето на техническия директор Джеймс Алисън в Лотус е под въпрос от началото на годината. По време на представянето на новия болид за сезон 2013, отборът отхвърли подобни слухове, но сега те отново са плъзнали и дори са започнали да добиват официалност.
Алисън, един от най-уважаваните дизайнери в падока на Формула 1, e една от ключовите фигури в базирания в Енстоун екип и отборът разчита на него в битката за титлата с Ред Бул. Високопоставени източници в Лотус разкриха, че Алисън е подал предизвестие за напускането си. От отбора все още няма коментар по въпроса, но като официално потвърждение може да се приеме назначението на инженера Ник Честър.
Следващият логичен въпрос е къде ще премине Джеймс Алисън сега. Най-очевидните дестинации са Макларън, Мерцедес и Ферари. Макларън отхвърлиха възможността и в Мерцедес всички позиции са запълнени, така че остава Ферари. По-рано тази година, когато започнаха да се появяват слуховете около бъдещето на Алисън, шефът на Лотус Ерик Булие предупреди, че във Формула 1 може да започне война за технически екип. "Изглежда ми безумно да се създава война за пари и да трябва да плащаш на хората си луди пари. Формула 1 е много рисков и взискателен спорт, в който всичко излиза на показ. Плащат се големи заплати, по-големи от много други индустрии. Но за какво? За мен компанията е на първо място, а не спорът за няколко-стотин хиляди паунда, за да задържиш работник", обясни тогава Булие.
Все още е рано да се правят предположения какво влияние ще окаже напускането на Алисън върху отбора, но наскоро собственикът на Лотус Жерар Лопес заяви, че само шокиращи събития - каквото със сигурност е напускането на техническия директор - могат да объркат предположенията шансовете на отбора за финиш в топ три в шампионата. "Винаги съм казвал, че ако няма някакви изненади, целта на отбора е да финишира в топ три тази година", заявява Лопес.
Алисън е бил предан член на базата в Енстоун след като се е присъединил към аеродинамичния отдел на отбора през 1991, тогава още Бенетон. На моменти за кратко е бил в Ларус и Ферари, но след това се е връщал в Бенетон. Сегашният му стинт е от 2005, а от 2009 е в ролята на технически директор.
Снимка: Getty Images
Информацията е потвърдена.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg