Това е доста различен спомен от 80-те години на миналия век. Точно този Maserati Merak е единствен по рода си и с интересна история, пропита в алуминиевото му тяло.
Почваме малко по-отдалече. През 1971 година италианците представят суперколата Bora (Tipo 117) с V8 двигател. Доста изненадващо на следващата година решават да пуснат по-компактен и достъпен спортен модел с малък двигател. Той трябва да се изправи на пазара срещу Ferrari's Dino 246 - тежка задача.
За да е по-евтин, Merak е оборудван с двигател от Citroën (Maserati е френска собственост от 1968 до 1975 г.). Все пак 3-литровият V6 със 190 кс е най-доброто, което франсетата могат да предложат по онова време. Разработен е на база на топ двигателя от Citroën SM. До края на производството на модела са продадени общо 1832 бройки.
Връщаме се на красотата от снимките. Тя е дело на швейцарската компания, производител на купета по поръчка, Carrosserie Saurer. Тези същите започват работа след спирането от производство на Merak с идея за разработване на следваща генерация. Така и си остават с идеята, но и с един прототип.
Този от снимките е с изваяно тяло изцяло от алуминий. Вместо използваните във всяка суперкола от тази ера отварящи се фарове, при Merak на Carrosserie Saurer те са скрити под стъкло, подобрявайки аеродинамиката. Разработени са ново окачване, спирачна система и още много нововъведения.
До 1995 година алуминиевият, единствен Merak на Carrosserie Saurer е част от частна швейцарска колекция. Преминава в ръцете на испански колекционер, откъдето през 2009 година акостира във Великобритания.
Сегашните собственици са взели решение да го продадат. Това ще се случи на търг, който ще се проведе на 17 май на легендарната английска писта "Силвърстоун“. Очакваме да видим кой ще даде най-много за тази уникална машина.