Пол Хембри отхвърли предположението, че Лотус и Ферари имат предимство с гумите Пирели през 2013. Напоследък витае една теория, според която Е21 на Лотус щади малко повече иначе страшно деградиращите гуми, защото тест колата на Пирели е R30 от 2010, проектирана от Рено. "Направили сме всичко, за да избегнем възможността един отбор да има предимство пред останалите. Дори предложихме на отборите да се редуват кой да тества гумите, но не те не приеха. Така че сега не могат да се оплакват", заявява Хембри.
Пирели обявиха, че за Гран при на Бахрейн няма да се използват меки гуми, а само медиум и твърдите смеси. Новината се появи след Гран при на Китай, където Пирели отнесоха много критика, защото меките им гуми издържаха само по няколко обиколки на пистата "Шанхай". Пирели заявиха, че за Бахрейн също се очаква висока деградация и затова ще се ползват двете най-твърди смеси. "Това е една от най-изискващите писти в календара за гумите, най-вече заради високите температури на околната среда и асфалта", обяснява Хембри. Решението им да сменят избраните гуми за ГП на Бахрейн е било направено още преди няколко седмици и не е реакция на случилото се в Китай. Първоначално доставчикът бе определил меки и твърди гуми за "Сахир", но няколко дни след състезанието в Малайзия, италианците са размислили. На "Сепанг" отборите трябваше да се справят с много висока деградация, а за абразивната писта "Сахир" ще се трябва да се ползват възможно най-запазващите се смеси.
Пирели очакват отговор от ФИА и отборите на предложението им отборите, за които в свободните петъчни тренировки карат пилоти-новобранци, да получават още един комплект гуми. Въпросът ще се обсъжда през уикенда в Бахрейн.
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg