Фернандо Алонсо заяви, че не би нарушил отборната заповед да задържи позицията си, ако беше на мястото на Себастиан Фетел в Гран при на Малайзия. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер преди време заяви, че "ако Фернандо Алонсо или Люис Хамилтън бяха в такава позиция, щяха да направят същото (като Фетел)". Алонсо обаче смята, че пилотът би трябвало да е задължен да прави какво отборът му каже. "Не мисля, че някога съм бил в подобна позиция, но предполагам, че бих си запазил позицията. В края на краищата отборът е този, който ти плаща и общо взето трябва да правиш това, което те искат от теб. Всички имаме задължения и трябва да ги уважаваме през цялото време", обяснява Алонсо.
Фелипе Маса, който трябваше да отстъпи победата на Алонсо в Гран при на Германия през 2010, смята, че отборните заповеди могат да са приемливи в правилното време и според обстоятелствата. Самият Маса също е бил облагоделтстван от тях, когато Кими Райконен му помогна за второто място в Гран при на Китай през 2008. "Не съм против отборните заповеди, ако са интелигентни и правилни в момента. Помагал съм на много пилоти, дори на Кими да спечели шампионата и на Фернандо във важни състезания миналата година, когато се бореше за титлата. Когато времето е подходящо за отборна заповед, нямам проблем, но понякога не е правилно и не ми харесват", споделя Маса.
Себастиан Фетел, който предизвика цялата дискусия с постъпката си в Малайзия, заяви, че отново би игнорирал отборна заповед, ако така ще спечели състезание. Фетел се извини на Уебър и екипа на Ред Бул, но не и за това, че е спечелил състезанието. "В този момент, дори да е различно, бих направил същото. Уважавам Марк като пилот, но той никога не ми е помагал".
Трикратният световен шампион заяви, че в първия момент не е разбрал какво точно му се е казвало по радиото, но е сигурен, че отново не би се подчинил. "Не разбрах какво ми се казва по радиото, а трябваше. Затова се извиних - защото с постъпката ми се поставих над отбора. Намерението ми не беше такова, независимо дали ми вярвате или не. Извиних се на отбора, защото последното нещо, което искам като член на отбора, е да не се подчинявам на отборна заповед. Целта ми като състезателен пилот беше да спечеля състезанието и не извинявам за това, че победих", коментира Фетел в интервю.
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg