Chevrolet представи Camaro Z/28

Chevrolet представи Camaro Z/28

На автомобилното изложение в Ню Йорк Chevrolet представи гамата на обновената версия на Camaro, модел 2014 година, включваща завръщането на версията Z/28 - най-емблематичния представител на името Camaro в историята на този модел.

Автомобилите Camaro от моделна година 2014 се отличават с променен външен дизайн с високоефективна аеродинамика за подобряване на охлаждането и стабилността на пътя при движение с висока скорост. Новият Camaro Z/28 също се отличава с пълен аеродинамичен пакет от мерки, които спомагат за увеличаване на аеродинамичната сила на притискане при висока скорост и го превръщат в най-близкия до състезателната писта модел в историята на Camaro.

Първото издание на Camaro Z/28 е представено официално през 1967 година с идеята и предназначението за участие в състезания в класа Trans-Am 2 на Sports Car Club of America. Той се отличава с по-малък и лек двигател V8 с работен обем 302 кубически инча, спомагащ за постигане на по-добър теглови баланс, както и с по-директна настройка на работата на кормилната уредба и усилено окачване за приложение на състезателно трасе. Напълно в съответствие с фокусирането му върху състезателното приложение, Camaro Z/28, модел 1968 година не се е предлагал с автоматична предавателна кутия и климатична инсталация.

Макар новото издание на Camaro Z/28 не е предназначено за участие в надпревари от определена състезателна серия, то е изцяло насочено към употребата на писта. В първите тестове на модела, Camaro Z/28 е показал с три секунди по-добро време от това на Camaro ZL1. Tази допълнителна бързина се дължи преди всичко на оптимизациите проведени в три области:

  • Подобрено сцепление - благодарение на значителните промени в ходовата част, версията Z/28 e способна да постигне стойност от 1.05 g на напречното ускорение в завой

  • Повишена спирачна мощ - версията Z/28 използва система Brembo с карбоново-керамични дискове, способна да постигне стойност от 1.5 g по отношение на отрицателното ускорение при спиране, както и постоянна спирачна мощ и усещане на спирачния педал независимо от натоварването и неговата продължителност

  • Намалено собствено тегло - задвижваният от двигател с атмосферно пълнене вариант Z/28 тежи със 136 килограма по-малко от използващия двигател с принудително пълнене Camaro ZL1, а промените в тази насока са много и включват различни мерки - от олекотените колела до по-тънкото стъкло на задния прозорец

В сърцевината на достойните за състезателна писта динамични характеристики на Camaro Z/28 е 7.0-литровият двигател LS7

Специално за Camaro Z/28, двигателят LS7 е оборудван с уникален всмукателен и изпускателен тракт и развива най-малко 500 к.с. (373 кВт) максимална мощност и 637 нм максимален въртящ момен.

Версията Camaro Z/28 ще се предлага изключително с механичната предавателна кутия Tremec TR6060. Шестстепенният механизъм се отличава с близки предавателни отношения и основно предаване от 3.91:1, оптимизирани специално с оглед на характеристиките на мощността и въртящия момент на двигателя LS7.

Ходовата част на Camaro Z/28 осигурява напречно ускорение от 1.05 g в завой

Версията Camaro Z/28 е един от първите серийни автомобили, използващи утвърдилите се в професионалния автомобилен спорт амортисьори с т. нар. spool-клапани. В сравнение с обикновените амортисьори с регулируеми характеристики, които позволяват само две настройки - на компресията и на разгъването, при новия вид spool-клапани възможностите за настройка се разширяват до четири и дават възможност за прецизно регулиране на сгъването и разгъването както при висока, така и при ниска скорост на работа на амортизиращия елемент, респ. при плавни или резки вертикални колебания на колелата. Този значително разширен диапазон на настройките е позволил на инженерите по окачването на Camaro Z/28 да използват значително по-стегнати настройки на амортисьорите без това да се отрази негативно на комфорта на возене. Допълнителните промени по ходовата част включват по-твърди характеристики на пружините и тампоните на окачването с цел подобряване на поведението и реакциите на автомобила в завой.

Строгите мерки за олекотяване са намалили теглото на новия модел със 136 килограма в сравнение с Camaro ZL.

източник: chevrolet.bg

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички