Главният дизайнер на Ред Бул Ейдриън Нюи направи признание, с което донякъде опита да спре спекулациите около провала на отбора в първия четиридневен тест на испанската писта "Херес". Там четирикратният световен шампион Себастиан Фетел и новият му съотборник Даниел Рикиардо успяха за четири дни да завъртят общо 21 обиколки, като нито една от тях не бе бърза.
"Какво провали плановете ни по време на първите тестове на "Херес"? Истината е, че кутията над двигателя се оказа проектирана да минава прекалено близо до изпускателната тръба на турбокомпресора. Така няколко пъти този детайл се запали. Всичко това е в резултат от липсата на време за тестове на динамометър. Двигателите дойдоха прекалено късно, защото от Рено имаха също много работа по тях на техните тестови динамометри", призна Нюи.
"Това е проблем, който, ако имахме време за тестове във фабриката, щяхме да решим още преди първия ден на тестовете. На пистата вече беше късно, защото нямахме технологично време за промяна на дизайна на аеродинамичния елемент над двигателя. Новият турбо двигател на Рено има нужда от доста голям пакет охлаждащи радиатори. Събирането им в общ пакет с нашата концепция за RB10 се оказа истинско предизвикателство. Общо взето, турбо двигателят изисква двойно по-голямо пространство от старите V8 за допълнителния интеркулер и охлаждащите радиатори за новите батерии и електрогенератор. За да осигурим това място, без да съсипем тотално аеродинамиката на колата, трябва да се изправим пред най-голямото предизвикателство в историята на отбора", разкри истината гениалният дизайнер, отговорен за пълната доминация на Ред Бул във Формула 1 в последните години.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg