Докато националните отбори по футбол се борят за световната титла в Бразилия през следващата година, по футболните терени ще се води и друга битка за световно надмощие – между концерните за спортни стоки Adidas и Nike. В момента Nike контролира 14.6% от световния пазар на спортни стоки, в сравнение с 11.4% за Adidas и съкращава преднината на германската марка в Европа. Adidas е притежавала 13.2% от западноевропейския пазар на спортни стоки през 2012 г. в сравнение с 12.4% пазарен дял за Nike, според данни на Euromonitor.
В продължение на повече от 40 години логото на Adidas краси футболни екипи и обувки. Компанията има силни партньорства, които я поставят в добра позиция за предстоящото предизвикателство – близки отношения с германския футболен клуб Байерн Мюнхен, от който притежава 9%, и с ФИФА, за която осигурява официалните екипи за Световното първенство. Adidas прогнозира рекордните 2 млрд. евро продажби на футболни стоки през 2014 г. и увеличаване на продажбите на компанията до 17 млрд. евро за 2015 г.
Щатската компания Nike навлиза на футболния пазар едва през 1994 г. Компанията обаче вече има няколко сериозни партньорства с футболни клубове, между които и с английския шампион Манчестър Юнайтед.
ЦЯЛЯТА СТАТИЯ ПРОЧЕТЕТЕ ТУК!Profit.bg