Той вече не печелеше толкова често, както преди. Въпреки това ставаше все по-популярен по света. В Торино на 3 септември 1946 година той стартира в Coppa Brezzi, карайки Cisitalia D46. В края на първата обиколка излезе начело.
Във втората, точно когато минаваше по старт-финалната права пред алеята на боксовете, го направи с откъснат волан, останал в ръцете му, махайки към механиците. Направи още една обиколка, използвайки кормилната колона за влизане в завоите. В края й все пак спря в бокса за ремонт.
Загуби цялото време на света, но не се отказа и се върна да довърши състезанието, което можеше да спечели. Остави сърцето си на пистата, както винаги е правил и пресече карирания флаг на финала на 13-а позиция.
Историята обиколи целия свят и добави още повече популярност към мита за нисичкия италианец, който в очите на публиката винаги е изглеждал като гигант.
Той беше Тацио Нуволари.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg