Формула 1 каза сбогом на V8 двигателите

Формула 1 каза сбогом на V8 двигателите

Снощи след карирания флаг в Гран при на Бразилия Формула 1 каза сбогом на 2.4-литровите V8 атмосферни двигатели. Сега, преди да дадат път на новото лице на спорта - 1.6 V6 турбо от 2014 г., отдаваме част на заслужено излизащите в пенсия ветерани.

СТАТИСТИКА

2,4 V8 (от 2006 до 2013)

8 състезателни години

750 к.с. максимална мощност (версия 2013, обичайна температура/налягане/влажност)

18 000 об/мин оборотен диапазон (версия 2013)

95 кг маса

1271 конструирани двигателя, 683 за използване на пистата, 588 за динамометрите

2 000 000 км общо

5000 компонента на двигател

7 600 000 използвани части

21 800 бутала

43 200 входящи клапани

45 900 изпускателни клапани

43 800 болтове за мотовилките

22 000 свещи

10 600 маслени филтри

През 2013 Infiniti Red Bull Racing и Renault Sport F1 спечелиха своята четвърта поредна Световна титла при конструкторите. За пръв път от над 20 години партньорство между конструктор-доставчик на двигатели постигна подобна успешна серия без прекъсване. В действителност, само веднъж в историята на спорта такова партньорство е постигало подобен успех (McLaren-Honda от 1988 - 1991).

Титлата завършва V8 ерата за Renault по възможно най-добрия начин. Френският производител спечели първата титла с V8 двигател през 2006 с Renault F1 Team. Сега завършва пълния цикъл, спечелвайки последната титла. С пет от възможните осем корони, Renault вече е най-успешният доставчик на двигатели във V8 ерата на Формула 1.

С титлата през 2013 Renault увеличи сметката си на 12 конструкторски титли.

V8: Ера на мощна доминация

59 победи

65 полпозишъни

55 най-бързи обиколки

3665,5 точки

5 Световни титли при конструкторите

5 Световни титли при пилотите

40% от победите във V8 ерата

1 от всеки 2 полпозишъна

6 различни пилоти спечелиха състезания с Renault V8

4 различни отбора спечелиха състезания с Renault V8

Обща Renault V8 статистика

Първа състезателна година: 2006

Първа Гран При: GP на Бахрейн, 2006

Първа победа: GP на Бахрейн, 2006

Брой победи: 59

Брой полпозишъни: 65

Брой най-бързи обиколки: 55

Брой шампионати: 5

Общо точки: 3665,5

RENAULT V8

Конфигурация: 2,4 V8

Брой цилиндри: 8

Брой клапани: 32

Работен обем: 2400 куб. см

Маса: 95 кг

V-ъгъл: 90°

Об/мин: 18 000 (от 2009)

Гориво: Total

Масло: Total

Макс. мощност: >750 к.с. (обичайна температура/налягане/влажност)

Бутала: Алуминиева сплав

Двигателен блок: Алуминиева сплав

Колянов вал: Нитрирана стомана с волфрамови противотежести

Мотовилки: Tитаниева сплав

Дроселова система: 8 индивидуални дросела

ИСТОРИЯТА НА RENAULT V8

2006

С новия V8 двигател Алонсо спечели седем победи и взе втората си световна титла. Победа на Фисикела помогна на Renault успешно да защити титлата си при конструкторите.

2007

За пръв път Renault се обвърза с Red Bull Racing. Renault завърши трети при конструкторите, като отборите на RBR и Renault спечелиха 75 точки с двигателя RS27.

2008

Renault завърши четвърти в шампионата на конструкторите с две победи*. Red Bull продължи да подобрява представянето си, завършвайки сезона с поредица от финиширания в зоната на точките.

2009

Red Bull записа първата си полпозицишън и победа в Китай, завършвайки сезона с три поредни победи. RS27 осигури шест полпозишъна, разпределени между RBR и Renault.

2010

RBR-Renault партньорството разцъфна. Red Bull спечели 9 от 19 състезания и спечели титлата при конструкторите в GP на Бразилия. Фетел бе коронован в последното състезание за сезона.

2011

Red Bull започна оттам, откъдето завърши предходната година, спечелвайки 11 победи за Фетел и една за Уебър, предостатъчни и за двете титли. Наскоро преименувания Lotus Renault GP се качи два пъти на почетната стълбичка, докато новопривлеченият Team Lotus финишира 10-и при конструкторите.

2012

Renault се обвърза с Williams за пръв път слез 1997 и спечели състезанието в Испания. Red Bull направи три поредни с три двойни победи от общо седем, а Lotus спечели още една победа. RS27 двигателя спечели 9 победи.

2013

Последната състезателна година за двигателя RS27 V8.

КЛАСИЧЕСКИ V8 МОМЕНТИ

GP НА БАХРЕЙН 2006

След спечелването на шампионата през 2005, всички очи бяха вперени в Renault, който пое риска да е един от последните отбори, тестващи задаващия се V8 двигател. Фернандо Алонсо спечели тежка победа, с която да започне защитата на титлата си, въпреки сериозния отпор на Михаел Шумахер с Ferrari.

GP НА ЯПОНИЯ 2006

Фернандо Алонсо устоя и спечели втората си световна титла при пилотите, осигурявайки на Renault F1 Team дабъл-дабъл с титлите при пилотите и конструкторите. Резултатът възнагради Renault с две поредни титли, спечелени с двигатели с различна конфигурация.

GP НА КИТАЙ 2009

Renault стана доставчик на двигатели през 2007, започвайки партньорството си с Red Bull Racing. То постоянно набираше сила, като кулминацията дойде в Китай. Тя бе първата от много ...

GP НА ИТАЛИЯ 2011

Легендарната италианска писта "Монца" е най-тежкият тест за двигателите, като в 75% от обиколката двигателят работи на пълни обороти и скорост до 350 кч/ч. Себастиан Фетел даде на Renault първата победа на тази писта от 1995, дошла след класически дуел с Фернандо Алонсо.

GP НА ИСПАНИЯ 2012

Доказвайки приспособимостта на RS27, Пастор Малдонадо донесе на подновеното партньорство Williams-Renault първата победа след само пет съвместни старта.

GP НА АВСТРАЛИЯ 2013

Lotus F1 Team се върна на пътя на победата, след като Кими Райконен спечели на "Албърт парк". RS27 спечели с три различни клиенти и четирима пилоти само за година.

GP НА КОРЕЯ И ЯПОНИЯ 2013

Renault окупира два поредни подиума в азиатския тур, за пръв път след 17 години, когато доставчик на двигатели окупира подиума в две поредни състезания.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички