Крум Дончев и неговият навигатор Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Форд Фиеста R5) поведоха в класирането на европейския рали трофей на Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) след първите две скоростни отсечки на рали Сливен. Двамата имат авантаж от 35 сек, след като в откриващата скоростна отсечка в града по-бързи от тях бяха Авджъ/Гюзенмес (Тур, Мини Джон Купър) с 2.4 сек, но на първото преминаване на дългата 29.52 км Твърдица 1 "глобулите" ги изпревариха с 37.4 сек. Изненадващо на третата позиция е екипажът на Мегапорт Мирослав Ангелов/Петър Илиев (Рено Клио R3) - на 41.2 сек от турските състезатели.
Интригата в евротрофея очевидно ще е между Дончев и Авджъ, защото турският пилот в момента е на 9-о място (139 т.) и спечелените от Сливен точки ще го придвижат напред в подреждането. Дончев пък е втори преди Сливен - 200 т., като и на него, и на Авджъ предстоят стартове от трофея. Дончев ще кара на сръбското рали (19 септември), а турчина - в хърватска (2 октомври).
Най-доброто постижение на Твърдица 1 е на Пламен Стайков/Рафи Кадир (Евроком Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 19:00.8 мин (с 46.7 мин по-добро от резултата на Дончев). Тъй като освен европейския трофей, Сливен е и трети кръг от шампионата на страната, в който Стайков е заявен, практически се правят две отделни класирания, но ралито ще има един победител.
Времето, точно според прогнозите, е с превалявания, а на етапа Стара река (16.03 км) е паднала и мъгла, като в момента видимостта е не повече от 30 м. Заради публиката организаторите на рали Сливен направиха промяна в схемата на състезанието, измествайки първата отсечка - градската надпревара, от петък вечерта за днес сутринта.
Разчетите им обаче се оказаха грешни, след като преди година в навечерието на истинското състезание край трасето бе опасано от зрители в три реда, а дори и фоторепортерите трудно намираха място за снимане. Днес сутринта публиката в града бе в пъти по-малко и това се дължеше колкото на лошото време, толкова и на факта, че повечето от феновете бяха побързали да заемат най-удобните места край завоите в планината.