Мартин Чой получи много високи оценки от тима на "Сузуки Италия", за който участва през уикенда в световния шампионат по мотоциклетизъм в клас Суперсток-1000 в Йошерслебен (Германия). Пилотът на българския GLOBUL Racing Team вярва, че представянето му на пистата в Германия ще му донесе нова покана за участие в престижната надпревара. В Германия софиянецът кара в третия кръг от световния шампионат в 8-часова отборна надпревара. Всеки тим беше от по трима пилоти, като "Сузуки Италия" заложи на Чой, на испанеца Рикардо Сасета и на италианската звезда Джанлука Визиело.
"Със сигурност това е състезание, което няма да забравя никога. Причините са много. Първата, е че тази надпревара е невероятен тест за издръжливост на техника, физика и психика. Освен това, за първи път ми се случиха няколко неща - да имам третото най-добро време за обиколка в конкуренцията на много известни пилоти, каращи заводски мотоциклети, да падна два пъти в една и съща обиколка; накрая целият екип да ме вдигне на ръце и да ме хвърля във въздуха от радост, в резултат на добрата ми работа. Още настръхвам, като се сетя за това признание и отношение", коментира Чой след завръщането си от Германия.
"Тренировката протече много добре, квалификацията - още по-добре, след като дадохме шесто време. След старта на състезанието дълго време се движехме в челото. След това Визиело "скъса" джанта, а в един момент разлято масло на пистата, прикрито от дъжд, предизвика първото ми падане. Точно там паднаха още 6 човека. Катастрофата ми беше на старт-финалната права със скорост над 240 км/ч. Дълго се пързалях - и като време, и като разстояние. Шлемът ми се удари силно в асфалта и след спирането ми трябваха няколко секунди, за да разбера къде се намирам. Открих мотора забит в предпазните огради на пистата. За късмет, нямаше големи повреди. Вдигнах го и успях да продължа, точно до следващата локва с масло, също "маскирана" от дъжда. Там буквално излетях и останах доста дълго във въздуха. Добрах се по някакъв начин до бокса, където механиците бързо ремонтираха мотора и на пистата излезе Сасета.
За нещастие, появиха се проблеми с електрониката и с двигателя и се наложи да се оттеглим от битката. Жалко, защото имахме добри шансове за Топ 5, което наистина би било голям успех. Но, както казах, това състезание е изпитание за техниката, физиката и психиката, а този път техниката не издържа. Мога да кажа, че за мен това беше много добро и много полезно състезание. Щастлив съм, че за първи път след 9 години карах в световния шампионат и че от отбора на "Сузуки", както и от доставчика на гуми "Пирели", оцениха високо представянето ми. Смея да вярвам, че може би скоро ще получа нова покана за участие", добави българинът.