На 24 август 2014 г. ще се проведе вторият кръг от шампионата V1 Challenge BG. Този път състезанието няма да е по улиците на някой град, а на писта. По-конкретно на картинг писта Варна във Виница.
В него ще вземат участие много пилоти, сред които и една жена. Името й е Диана Стоянова. Тя е зад волана на розовата кола, не може да не сте я забелязали на първото състезание в Пловдив. Диана е рали-пилот, но сега си е поставила едно малко по-различно предизвикателство - Volkicar. В интервю пред Sportal.bg тя разказа какво е да си зад волана на този странен автомобил и сподели какви са очакванията й за шампионата.
Ти си първата и засега единствената жена-пилот във V1 Challenge BG. Освен, че караш розовата кола, с какво друго се отличаваш от останалите на стартовата решетка?
Шампионатът V1 Challenge BG за мен е едно голямо предизвикателство. Нещо много различно и иновативно. Като първата жена-пилот се чувствам горда, че поставям началото. Автомобилът ми е брандиран в розово - цвят, олицетворяващ женственост, нежност, доброта и позитивизъм. Розовата кола предизвиква искрени усмивки и настроение в зрителите.
И точно с това се отличавам: аз съм единствената жена-пилот. Стартирам наравно с мъжете и се състезавам с тях. Опитвам се да покажа, че макар и в този мъжки спорт, не трябва да се прави разделение на мъже и жени. На пистата сички сме равни и всеки показва своите умения зад волана. На хората им е много интересно и като видят розовата кола, често възкликват „А! Има и момиче, вижте". Една жена сред много мъже сякаш е следена „под лупа", тя е атракцията. Когато съм на състезание, идват много хора да ме поздравят за смелостта, да се запознаят или да се снимат с мен. И всичко това ме радва, защото състезанията на V1 Challenge привличат доста зрители, които не са виждали подобни нищо подобно и се заразяват, очакват с нетърпение следващите кръгове.
Досега е минало само едно състезание от календара, но все пак какви са очакванията ти за сезона? Ще е страхотно първият шампион да е жена?
Имам доверие в екипа на V1 Challenge и знам, че както първият кръг мина изключително успешно, така и следващите състезания от календара ще бъдат още такива. Аз ще бъда част от всички кръгове в градовете Бургас, Варна, Русе, Стара Загора, София. Очакванията ми са с всяко състезание да съм все по-напред на стартовата решетка. Свиквам бързо с този различен автомобил, тренирам повече и съм силно мотивирана да завоювам челни позиции. Разбира се, амбицията на всеки пилот е стъпване на първото място, все пак това е състезание. Наистина ще е страхотно първият шампион във V1 Challenge BG да бъде жена и ще направя всичко възможно това да се случи. Някои мъже ще погледнат скептично, но няма да съм първата жена, доказала се в мъжка професия.
Волкикарът е странна машина. Какво е усещането зад волана?
Наистина, това е една странна и атрактивна състезателна машина. Първата ми среща с нея беше в Турция в работното студио на бившия пилот Волкан Ъшък, откъдето всеки месец излиза по един автомобил. Първо впечатление ми направи интересната визия - без стъкла и прозорци, без мигачи и фарове, в едни пъстри разцветки от цялата гама на дъгата. Вътре има само една седалка, предпазен ролкейдж, табло с няколко бутона и малък екран, който показва на коя предавка си, защото скоростната кутия е секвенциална.
Всичко това тежи само 530 кг, което прави колата изключително пъргава и бърза. В завой трябва да я управляваш с лек дрифт, за да бъдеш по-бърз. До този момент не бях карала в такъв стил.
Тази машина комбинира няколко стила на състезателно шофиране и точно заради това да си зад волана на Волкикар е уникално чувство. Всички коли на старта са с изравнени показатели и са абсолютно еднакви, което допринася за една съвсем равностойна битка. За мен това е нещо много различно, защо автомобилът, с който се състезавам в Планинския шампионат на България, е с предно предаване.
Кой е най-силният ти конкурент?
Според мен всички сме много силни конкуренти. Всеки от нас притежава качества да бъде победител и да стъпи на най-високото стъпало. Опитваме се да покажем най-доброто, на което сме способни и да сме атрактивни без да загубим и секунда. Да, наистина ние сме конкуренти, но в сервизния бокс има едно добро приятелско, весело настроение. Обсъждаме и коментираме стратегии, шегуваме се, помагаме си, ако някой има затруднение, или не е разбрал нещо. Механиците на V1 Challenge BG следят за изправността на Волкикарите и за това всички пилоти да сме спокойни и готови само за старт.
Sportal.bg