Става въпрос за Leon SC FR, или най-добрата кола, излизала от заводите на SEAT. Доста смело, но е истина.
За първи път от много години испанците получиха възможност да се възползват от неограничените възможности на Volkswagen Group и не я пропуснаха. Те вече не чакат отчаяно последни на опашката пред концерна-майка, а първи предлагат най-новите технологии, двигатели, трансмисии, окачване и др., разработени за моделите на Audi, VW и компания.
Този път Volkswagen наистина позволиха на испанската марка да си върне загубеното самочувствие в последните години. Германците решиха да го направят на гърба на популярния Golf, по-луксозното Audi A3 и развиващите се модели на Skoda. Направиха го като прецениха, че могат да си позволят да споделят с Leon стратегическата за развитието си най-нова платформа MQB, най-добрите си двигатели и добавиха предложение за по-ниска цена, на която трудно можеш да устоиш.
Нещо като във филма "Кръстникът", където Марлон Брандо обичаше да прави предложения, на които не можеше да се откаже. Усещаме как SEAT Leon SC FR влиза в ролята на Дон Вито Корлеоне и върши същото на автомобилен език.
Говорим за пари, защото в почти всяко друго отношение Leon е точно толкова добър, колкото изброените по-горе по-скъпи негови роднини. При това положение по-ниската цена е неоспоримо предимство. Тя идва като неочакван бонус за хората, търсещи типичната за Golf и Audi германска надеждност, облечена в темпераментния дизайн, с който Leon SC FR се откроява от тях.
Днес дизеловата топ версия на спортния Leon SC FR със 184 кс, 6-степенна механична скоростна кутия и добро базово оборудване струва 37 300 лв. Аналогичният VW Golf GTD със същия 2-литров дизелов двигател струва с 16 хил. лв. повече. Ако тези сравнения ви допадат, ето още: за по-луксозния роднина Audi A3, отново с идентичен двигател, платформа, окачване и др., трябва да платите с близо 19 хил. лв. отгоре.
Да, разликата в емблемите и ключовете на масата помежду им действително могат да променят социалния статус. Или поне в случаите, в които това е единственият начин да го постигнеш. Ако обаче това не е проблем за вас и сте по средата на издирване на автомобил с всички качества на "хотхеч" (добра мощност с адекватно управление) и с такива на семеен и практичен автомобил на достъпна цена, то вероятно германската надеждност с испански темперамент Leon SC FR е това, което търсите.
В началото казахме, че това е най-добрата кола, излизала от испанските заводи. Усещаш спортния й дух докато ускорява, завива, спира, и в същото време може да е икономична и практична. Наскоро от SEAT пуснаха така очакваната Cupra версия на модела. Тези хора явно имат мисия - 280 кс от два литра турбо двигател, стоварени на предните гуми в компактен хеч за малко над 40 хил. лв. ...
На логичния въпрос има ли смисъл да даваш повече пари за нещо, което на испански струва много по-малко, ще си отговорите сами.
SEAT Leon SC FR
Базова цена: 37 300 лв. (с ДДС)
Двигател: редови 4-цилиндров
Гориво: Дизел
Работен обем: 1968 куб. см.
Мощност: 184 кс. при 4000 обр.
Въртящ момент: 380 Нм.
Трансмисия: 6-степенна механична.
Ускорение: 0-100 км/ч: 7.5 сек.
Максимална скорост: 250 км/ч.
Градски разход: 5.3 л.
Среден разход: 4.3 л.
Извънградски разход: 3.7 л.