Този уикенд на пистата "Шанхай" пилотите ще се борят за Гран при на Китай с белите медиум и жълтите меки гуми на Пирели. Китайската надпревара обикновено е подчинено на стратегията и битката за първото място често е оспорвана до финала.
"Това ще е третото състезание, в което ще ползваме комбинацията меки и медиум смеси тази година. Отборите скоро се прибраха от първия сезонен тест в Бахрейн и вече разполагат с много информация за това как работят гумите на новите им турбо болиди. На тази етап от шампионата стратегията вече се превръща в по-сериозен фактор в състезанията. Тук екипите ще могат да приложат всичко научено и да изпробват различни тактики с новите P Zero гуми. Ставали сме свидетели на много променливо време тук, на "Шанхай", така че ключът към успеха ще бъде бързото асимилиране на информацията според променящите се условия", обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри.
Трасето в Китай е идеално за новите турбо болиди тази година, защото предлага бързи завои, подходящи за допълнителния въртящ момент, най-вече завои 3-4, 7-8 и 12-13, които изискват прогресивно ускорение. Тук голяма роля играят и настройките на двигателя, за да не се стига до превъртане на колела и унищожаване на гумите. Пистата предлага и няколко дълги прави, които също се отразяват на гумите. Всъщност на тях те се охлаждат, но след това трябва бързо да загреят отново за следващите завои. Пистата "Шанхай" е много взискателна и към спирачките и новата система brake-by-wire също има своя ефект върху гумите, които са подложени на спирачни сили около 4,3g.
Миналата година Гран при на Китай бе спечелено от пилота на Ферари Фернандо Алонсо със стратегия с три спирания. Испанецът стартира трети с меките гуми и направи три стинта с медиум смесите.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg