Звукът от новите 1.6-литрови турбо двигатели е една от основните теми за дискусии през сезон 2014. След първите две състезания от шампионата феновете се оплакаха, че болидите са прекалено тихи, а световният шампион Себастиан Фетел заяви, че новите двигатели звучат ужасно в сравнение със старите.
Реми Тафин от Рено обясни, че Ф1 ще си остане с този звук докато правилата не се променят.
"Има две основни неща, които стоят зад проблема. Първото са оборотите: тази година преминахме от 18 000 на 12 000. Тук трябва да отбележим, че по правилник максималните обороти са 15 000, но ограниченията на горивния поток ни карат да сме на не повече от 12 000 - нас, Ферари и Мерцедес, и в крайна сметка се стига до 10 или 11 000 оборота. От тук идва и разликата, защото миналата година бяха 18 000. При трибуните се чуват около 10 000. Другият елемент е турбото. Когато поставиш нещо на пътя на изгорелите газове, то се превръща в заглушител - като да сложиш възглавница на нечие лице. И като комбинираме по-ниските обороти с турбо, получаваме това".
Тафин заяви, че звукът от двигателя може да се подобри, ако се увеличат оборотите, но това няма как да стане при ограничение 100 кг/ч на горивния поток.
"Ако вдигнем оборотите, ще вдигнем и разхода. Няма какво да направим и с изпускателната система, защото и двете тръби отиват в един и същи ауспух, който минава през турбото", допълни Тафин.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg