BMW Серия 3 GT (тест драйв)

BMW Серия 3 GT (тест драйв)

От BMW продължават да вярват, че кръстоската на модели е най-добрият начин да отварят нови ниши в премиум сегмента. Такива, от каквито клиентите им никога не са подозирали, че ще се нуждаят.

Една от последните баварски породи получи към най-популярното име модели на BMW допълнителна GT емблема. В Мюнхен разчитат много Серия 3 GT да се окаже породист кон и да оправдае очакванията.

НЕ ПРОСТО GT ЕМБЛЕМА

BMW Серия 3 GT не е просто "гърбава" тройка с по-голям багажник или по-спортен заместител на туринга. Новият член на семейство GT идва в Европа върху удължената платформа на "тройката", продавана само на китайския пазар. Тя се явява скритият коз в ръкава на новия модел.

ГАЛЕРИЯ

Чувството, което ти дава салонът, и начинът, по който работи окачването, е по-луксозно и на по-голям автомобил. Старата изпитана формула на трета серия седан е може би най-добрата досега в последното й поколение, но с GT надпис на багажника от Мюнхен предлагат точното количество "повече", което онези клиенти от първите редове ще разберат, че се нуждаят.

Мястото на задната седалка е направо огромно благодарение на 200 мм по-голямата обща дължина в сравнение със седана. Височината на тавана е увеличена с 81 мм, което пряко се отразява в още пространство вътре в купето. На пръв поглед не виждаш толкова голяма разлика. За това допринася линията на дизайна. След като се озовеш вътре и погледнеш към задната седалка, можеш лесно да усетиш разликата.  

РОДЕН ЗА ПЪТ

Серия 3 GT е родена за път и това няма как да й бъде отречено. Багажникът е огромен и без да се налага да се свалят седалките, може да побере дори и дамските куфари. Това е основен фактор при дълги пътувания и за добиване на по-добра представа може да кажем, че е с 25 литра по-голям от Серия 3 комби. Ако и това не е достатъчно, багажното пространство също е по-голямо от това на Volvo XC60. Както и да ви звучи това, шведът си е един SUV, макар и компактен. Казахме ви, че външните размери лъжат.

Наистина при дълго пътуване всичко това плюс поведението на пътя помага почти без умора да се насладиш на шофирането. Задвижването на колите от високия клас е още по-важно. GT разполага с добре познат арсенал от икономични и мощни двигатели.

ТУРБО ЕРА

В гамата има за всекиго по нещо: от 4-цилиндрови турбо бензини с мощност от 184 до 245 кс, през обралия почти всички награди отново турбо 6-цилиндров редови с мощност от 306 кс, до дизеловите машини. Отново 4 и 6-цилиндрови двигатели с мощност от 143 кс за базовата "печка" и 313 кс за дизеловия флагман.

 

Всички бензинови и по-силните дизелови версии се предлагат с неизбежната в последно време xDrive интелигентна система за задвижване на четирите колела. Освен по-високата проходимост при зимни условия, тя открадна част от клиентите на преките конкуренти на баварците, които избягват класическото задно предаване и предпочитат повече сигурност на пътя.

ЦЕНАТА НА УСПЕХА

Прекаленото увеличаване на BMW семейството не се харесва на всички. Успехите на пазара обаче в днешно време са много по-важни от мнението на по-тесен кръг заклети фенове, за които трите букви на BMW се изразяват в трите цифри на сериите 3-5-7. Точно те реално продължават да играят основна роля в новата история на марката и се явяват здравият гръбнак, който донесе четирикратното увеличение в продажбите от началото на новия век.

Преизпълненият план от два милиона автомобила нямаше как да се случи без създаването на X-моделите преди години. Попълването на нишите с новата вълна втора и четвърта серия плюс GT и останалите версии на постоянно растящото семейство на BMW също помогна за това.

КОЛКО ПОВЕЧЕ ЗА НОВОТО GT?

След не толкова добрите продажби на Серия 5 GT от BMW ще опитат да променят това с по-малка ценова разлика между седана и по-луксозното GT. При 3-та серия GT моделът у нас струва средно със седем хиляди лева повече, докато при големия брат цените набъбват застрашително с близо 15 хиляди отгоре, което означава цени от 100 хил. лева нагоре.

Дали BMW Серия 3 GT ще се окаже по-успешна, само времето ще покаже. Моделът стартира от по-разумните 68 хил. лв. базова цена и отново може да мине границата от 100 хил. лв. при добро желание и богата фантазия.

Това, което може да се види отсега, е, че голямата GT тройка защитава по-високата си цена с възможностите, които предлага в повече.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички