Волф: Ф1 трябва да се вслуша във феновете относно звука от двигателите

Волф: Ф1 трябва да се вслуша във феновете относно звука от двигателите

Отборите във Формула 1 трябва да извадят по-добър звук от новите си турбо двигатели, ако феновете не са доволни, смята моторспорт директорът на Мерцедес Тото Волф. След първото състезание от календара за сезон 2014 в Австралия феновете се разделиха на два лагера по въпроса със звука от турбо болидите. Едните смятат, че липсата на силен шум като от старите V8 мотори съсипва спорта. Другите мислят, че Ф1 трябва да се развива в технологично отношение и V6 "задвижващите единици" са част от еволюцията.

Отборите се обединиха около мнението, че ако феновете на пистата намаляват заради липсата на звук, то те трябва да реагират и да направят нещо, за да ги задържат. Също така настояват, че още е рано и трябва да мине малко време, преди да се издават присъди.

На въпроса дали има възможност за промяна в звука, Волф обясни: "Не съм техник, но трябва да разгледаме ситуацията. Ако се съгласим, че се налага да се направи нещо със звука, тогава ще видим, но не съм сигурен дали това е възможно и правилно. Аз лично определям промяната като успешна. Колите са с умопомрачителна технология. Чуваме критиката към звука от двигателите - аз бях на събитие в Мелбърн, където Дейвид Култард караше старите V8 и имаше мега звук, не мога да отрека. Но Ф1 е върхът на моторспорта, не е GP2 и затова крачката беше в правилната посока".

Състезателният директор на Макларън Ерик Булие също подкрепи Волф в призива му спортът да се вслуша във феновете си, но призна, че е още рано за решения.

"Като при всяка голяма промяна, има за и против. Наистина, не можем да пренебрегнем оплакванията на феновете, но виждаме и позитивите. Не трябва да се фокусираме само върху звука. В момента преживяваме вълнуваща промяна с този нов двигател, приложим и в индустрията, което е и причината да привличаме нови производители. Имаме по-малко аеро притискателна сила и по-пилотска формула. През уикенда видяхме множество малки пилотски грешки. Действително, звукът е различен, но напомня на турбо двигателите от 80-те години. Трябва да се даде малко време, за да се види какво се случва и как се развиват нещата", заяви Булие.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички