Opel Astra винаги е бил удобен и достъпен като цена хечбек без излишни претенции. Последното поколение на модела промени най-вече последното. Направи го с доста по-атрактивния си дизайн и добър избор от двигатели. Промени се обаче още нещо и то бе появата на истински седан с името Astra.
Седанът, или по-добрата Astra, предлага повече от хечбека, а струва същите пари. Субективно е, но също така е по-красива с по-естествената и завършена линия на тавана и багажника след задните врати. Задните й части напомнят повече на малка Insignia и това е комплимент.
Досегашните седани на модела, честно казано, стояха като пришит джоб на стар шлифер. Днес това е само спомен. Дизайнът е по-елегантен и като функция от него хармонично добавя практичност от багажника, без да разваля общата визия.
Дизеловата гама е още по-богата и предлага 1.3, 1.6, 1.7 и 2-литрови "печки". С мощност от 95 за базовия и 195 кс за топ дизеловата версия, те предлагат всичко, от което имаш нужда. Средният разход по официални данни варира от 4 до 5.1 литра за двулитровата 195 кс Astra (все още го няма в седана), което е впечатляващо на фона на мощността, дори в реалния свят да гори литър нагоре.
Интериорът предлага същия комфорт като хечбека. Единствената разлика идва от отделното багажно отделение за разлика от по-шумния, отделен само с кора багажник на хеча.
Astra Седан стъпва на същата платформа и окачване като останалите версии. Опционалната електронна система FlexRide предлага с едно натискане на бутона избор между комфортно поведение или по-спортно настроено окачване за по-бързо и стабилно минаване през завои без прекомерно накланяне и загуба на сцепление.
Извършвайки девет функции, те постоянно се грижат да не се изморявате, виждайки с до 90% повече в сравнение с конвенционалните неподвижни предни светлини. По-добрата осветеност през нощта идва без опасност от заслепяване на отсрещните участници в движението, което допълнително подобрява сигурността на пътя.
За нас по-добрата Astra е във версия седан. За останалите от Opel я продават и като хечбек или по-практичното комби.