Следващият кръг от Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) ще се проведе през месец май на пистата в Залцбург, Австрия. Независимо, че е на толкова ранен етап от подготовката, състезанието успя да разгорещи емоциите в България около играта за безплатно посещение. И тази година се очаква внушителното медийно отразяване на шампионата да привлече хиляди фенове на автомобилизма в Австрия.
Световният шампионат за туристически автомобили (WTCC) стартира през 2014 година с нови технически правила, които имат за цел да изравнят силите на автомобилите, да ги направят още по-атрактивни на пистата и да задоволят адреналиновия глад на многобройните фенове от цял свят.
Малцина български зрители ще имат възможността да се насладят на живо на бързината и зрелищната визия на пистовите машини, подчинени на новите технически правила.
Немската марка за моторни масла №1 в Германия Liqui Moly (Лики Моли) продължава и през тази година своето участие в престижното състезание с Liqui Moly Team Engstler. Марката стартира заедно със своя ексклузивен партньор в България - Сенакс, промоционална игра за всички корпоративни клиенти в страната. Късметлиите, които ще почувстват на живо емоцията от състезанието ще спечелят билети за WTCC, с включено посещение в бокса на Liqui MolyEngstler Team, самолетни билети, трансфери и настаняване в хотел в Залцбург, Австрия.
Победителите в играта ще имат възможност да видят отблизо промените в машините на различните отбори. Двигателите на автомобилите са същите, както през миналата година – 1,6-литрови с турбо, но отворът на рестриктора на въздуха е увеличен - от 33 на 36 милиметра. На практика това означава, че мощността на двигателите ще бъде вдигната с около 15%. Най-големи промени ще претърпят шаситата и каросериите, като окачването ще бъде създадено специално за WTCC, без да се базира на серийните образци на пистовите автомобили. Аеродинамиката ще е от много голямо значение при състезанията през тази година и ще осигури допълнително притискане на автомобила към пистата. Промяната в аеродинамичния пакет е свързана с по-широки прагове, преобразен аеродинамичен сплитър под предната броня, плоско дъно и по-голямо и регулируемо задно крило. Колелата и джантите са вече 18 инча вместо 17.
Автомобилите, които отговарят на новите правила са разпределени в група ТС1. Отборите, които ще се състезават по правилата от 2011 до 2013 година ще бъдат включени в група ТС2, в която участието е по-евтино. Автомобилите с 2-литрови атмосферни мотори нямат да имат право на участие в WTCC през този сезон.
Световния шампионат за туристически автомобили, организиран от ФИА претърпява различни превъплъщения през годините. Създаден през 1987 година като шампионат за един сезон, WTCC се превръща в престижно състезание, което привлича интереса на големите автомобилни производители, медии и зрители от цял свят.
Повече информация за условията на играта, в която може да спечелите безплатно посещение на WTCC ще откриете тук: