Сливен ще бъде домакин на кръг от европейския шампионат по мотокрос

Сливен ще бъде домакин на кръг от европейския шампионат по мотокрос

По традиция май е един от двата най-силно наситени с мотоциклетни състезания месеци през годината, като тази седмица официален център на мотокроса ще бъде град Сливен. Уикендът на мотополигон "Бършен", разположен в близост до града, ще приеме близо 100 състезатели от 6 държави за предстоящия трети кръг на европейския шампионат по мотокрос в класовете ЕМХ65 и ЕМХ85 и трети кръг на републиканския шампионат по мотокрос в класовете МХ2, МХ1 и МХ.

Специфичните аспекти на мотополигон "Бършен", с които той е известен на европейската мотокрос карта, включват в себе си 100%-овата видимост на състезателното трасе за публиката, изцяло бетонния парк на състезателите и новоизградената поливна система, която може да се окаже изключително важна при очакваните високи температури в края на седмицата. Община Сливен още от създаването на полигона през 2013 ежегодно подобрява условията в комплекса "Бършен" и усъвършенства процесите на подготовка за своите мотокрос домакинства като през последните 3 години там ежегодно се провеждат по две състезания от различен ранг.

При най-малките пилоти от клас ЕМХ65 общо 26 състезатели са взели участие в проведените два кръга досега (Яница, Гърция и Троян, България). С миниатюрна преднина от 1 точка лидер в класирането е гръцкия пилот Антониос Сагмалис (КТМ), следван от Димитър Грозданов (КТМ) на втората позиция. Кристиян Иванов (КТМ) след три втори места в отделните маншове и един практически пропилян манш в Троян изостава на две точки от Грозданов. В Сливен през 2014 станахме свидетели на острия сблъсък между Адам Ковач (КТМ, Унгария) и Игор Чухарчук (КТМ, Молдова), които вече са заявили своето участие за битката под Сините Камъни и през 2015-та.

При "по-големите" пилоти от клас ЕМХ85 на европейския шампионат хърватинът Никола Хранич (Хускварна) води в класирането с аванс от 9 точки пред Алекс Димитров (КТМ), който пък от своя страна се намира само на 1 точка от третия - Жулиан Георгиев (КТМ). Досега Хранич не е успявал да се качи на най-горното място на стълбичката в Сливен, но от началото на годината успешно се справя с българската конкуренция и има сериозен шанс за успех тази седмица. Определено обаче Димитров и Георгиев ще наложат сериозен отпор на хърватина, подкрепени от другите български момчета, към които можем да добавим и молдовеца Николай Тимуш (КТМ), който доста добре се справя в новия си клас през 2015-та.

При големите пилоти и кубатури на републиканския шампионат в класовете МХ2, МХ1 и МХ значителен брой ръкавици бяха хвърлени от началото на сезона и в Сливен ще бъдем свидетели на не-малко единоборства в различните групи. В клас МХ2 Майкъл Иванов (Троян Моторспорт, Хускварна) води в класирането на категорията 125 двутактови/250 четиритактови въпреки техническия проблем от Троян, който му попречи да се качи на подиума в домашното си гранд при. Кристиян Ангелов (НСА Моторспорт, Ямаха), Хакан Хълми (МСК Севлиево, КТМ) Любомир Васев (МХ Шулц, Ямаха), Валентин Роглев (Панчо рейсингТийм, КТМ) и другите момчета от клас МХ2 са готови и мотивирани за Сливен или както е модерно да се казва напоследък са "ready to race". "Ready to race" са и пилотите в клас МХ1, където Николай Йовчев (Несебър Мото, Хонда) е влязъл в победна серия през изминалите 4 манша (2 състезания - Поморие/Троян) и води с 12 точки пред вечния си конкурент Тодор Тотев (Литекс Ловеч Моторспорт), а трети е Калоян Илиев (МСК Калабак 1969, КТМ). Денислав Ангелов (Бяла рейсинг, КТМ) и новото лице в клас МХ1 - Георги Георгиев (Текстил рейсинг, 99% Сузуки) могат обаче сериозно да разбият статуквото при 450 кубиковите машини.

И разбира се за почитателите на екстремния мотокрос, клас МХ ще "забие" на сцената в Сливен с два манша - в съботния късен следобед и ранната неделна утрин в най-вероятно коренно различни условия и много емоции. Мартин Тодоров (МСК Калабак 1969) засега показва сериозни амбиции и оглавява класирането, но останалите членове на колектива в клас МХ, едва ли ще оставят Мартин да продължава соловото си изпълнение и да обира лаврите в класа.

Още от Моторни спортове

Виж всички