Нико Розберг спечели битката на пистата „Каталуния" и победи съотборника си Люис Хамилтън в надпреварата за Гран при на Испания. Това беше първият полпозишън за Розберг тази година, който му позволи да стигне и до първото място 66 обиколки по-късно.
Себастиан Фетел финишира трети след тежка битка и с двамата пилоти на Мерцедес, а съотборникът му Кими Райконен остана пети. Четвърти се подреди Валтери Ботас с Уилямс, а Фелипе Маса завърши шести.
Топ 10 затвориха Даниел Рикардо, Ромен Грожан, Карлос Сайц и Даниил Квят. От надпреварата отпадна Фернандо Алонсо - любимецът на местната публика, и пилотът на Лотус Пастор Малдонадо.
Нико Розберг удържа победата на пистата „Каталуния“ и спечели важно психологическо предимство в борбата с Люис Хамилтън. Англичанинът направи грешка при старта, която му коства възможността да се съревновава за първото място и така остана втори.
Нико Розберг стартира по най-добрия начин, задържа първата позиция и започна да контролира състезанието от самото начало. Съотборникът му Люис Хамилтън не само не успя да го изпревари, но загуби втората позиция от Себастиан Фетел. Другото Ферари в ръцете на Кими Райконен също направи силен старт и успя да прескочи двата болида на Торо Росо. Младите надежди Макс Верстапен и Карлос Сайнц не можаха да се възползват от силното си представяне в квалификацията и загубиха още позиции съответно от Маса, Малдонадо, Рикиардо и Грожан.
Макларън, които за първи път през сезона дойдоха с намерение да се борят за точки, започнаха 50/50. Алонсо успя да дръпне напред до 12-а позиция, докато Бътън имаше проблеми с недозавиване и се срина до 18-о място.
След първите десет обиколки Розберг успя да натрупа комфортна преднина от около 7 секунди пред Фетел. Четирикратният световен шампион нямаше нужната скорост да притисне сънародника си. Наместо това, той трябваше да се брани от атаките на действащия световен шампион. Хамилтън пръв влезе в бокса в 14-ата обиколка, за да пресече съперниците си, но механиците го забавиха и той се озова зад шестия Малдонадо. В следващата обиколка Фетел също влезе за смяна и корекция на предното крило и запази позицията си пред Мерцедеса на Люис. В 16-ата обиколка Розберг и Ботас също направиха първа смяна. Така Фетел се приближи повече към Нико и се отдалечи от Хамилтън, макар и за кратко.
До този етап състезанието протичаше без инциденти, но Малдонадо счупи задното крило и след преминаването през бокса се срина до 18-и. Венецуелецът сам предизвика проблемите си при лошо изпреварване. Лотус предприеха интересен подход към повредата - доотчупиха елемента и го пуснаха с половин крило обратно на пистата. То издържа до 48-ата обиколка, когато венецуелецът се прибра в бокса и не излезе повече от там.
В 18 обиколка Райконен сложи твърдите гуми, за разлика от всички останали в топ 10, които продължаваха с медиум смесите. Битката между Фетел и Хамилтън започна към 20 обиколка и продължи ожесточено чак до вторите спирания.
В 27 обиколка приключи състезанието за Фернандо Алонсо, който загуби задните си спирачки и дори не успя да спре нормално в бокса. Болидът му за малко не отнесе един от механиците, но за щастие всичко се размина без проблеми. Макларън прибраха и Бътън за нова смяна на гуми, като очевидно стратегията се промени от „атака на точките“ в „дано поне едната кола стигне финала“.
В 33 обиколка Хамилтън отново влезе пръв за второто спиране, за да пресече опонентите, но този път механиците не го забавиха. Люис се върна на пистата зад Кими и бързо го изпревари с новите си твърди гуми. Англичанинът вече се движеше по „План Б“, след като не успя да се справи с Ферари.
Себастиан сложи твърдите гуми чак 8 обиколки по-късно и се върна 4-и пред Райконен. Финландецът влезе на следващия тур, но неговата стратегия беше да завърши с медиум гумите.
В обиколка 46 Розберг влезе в бокса за втора смяна и излезе зад съотборника си.
Вторият отпаднал в състезанието се оказа Пастор Малдонадо, който беше привикан да се прибере заради технически проблем в 47 обиколка.
4 обиколки по-късно Хамилтън влезе за последното си трето спиране и се върна на пистата с медиум гуми пред Фетел. Немецът от своя страна се оплака от тежкия трафик, но така или иначе пресичащата стратегия на Мерцедес го остави трети без изгледи за нещо повече.
10 обиколки преди финала Люис настъпи в стил квалификационна обиколка и започна бързо да топи 20-секундната разлика с водача Нико. Англичанинът дори попита инженера си дали е възможно да настигне Розберг и получи уклончив отговор. По същото време Райконен преследваше Ботас за четвъртата позиция.
5 обиколки преди финала двата Мерцедеса бяха на разлика от 13 секунди и Хамилтън се отказа, защото беше ясно, че няма да има време да настигне съотборника си. Единствената интрига до края остана дали Кими ще надвие младия си сънародник за четвърто място.
В последната обиколка Сайнц изпревари рисковано Квят, но не се стигна до инцидент. Ботас пък удържа атаките на Айсмен. Топ 10 се допълни от Маса, Рикиардо, Грожан, Сайнц и Квят. Бътън докара Макларъна си до финала на 16 позиция.
ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА ИСПАНИЯ ОТ:
Петък (08 май)
11:00- 12:30 часа - Първа свободна тренировка
15:00 - 16:30часа - Втора свободна тренировка
Събота (09 май)
12:00 - 13:00 часа - Трета свободна тренировка
15:00 - 16:00 часа - Квалификация