От ФИА заявиха, че са склонни на промени в новата система за придобиване на суперлиценз, която приеха наскоро, и ще помислят дали да не се отдръпнат в становището си за хомологацията на двигателите Хонда.
След като Торо Росо дадоха състезателно място за сезон 2015 на 17-годишния Макс Верстапен, ФИА усети, че трябва да увеличи изискванията за получаване на право на участие във Формула 1. В резултат Федерацията представи нова система за придобиване на суперлиценз, в която фигурира минимална възраст за пилотите и изискване за поне 40 спечелени точки в лицензиран шампионат от младежките категории. Това обаче доведе до спорове, защото най-много точки дава все още несъществуващата Формула 2, а резултати в шампионати като Формула Рено 3.5 не са толкова ценни. От Рено веднага протестираха и поискаха обяснение от Федерацията.
"Оформихме стабилна рамка на условията за квалификация. Колкото до точковата система, най-ефективно би било промените по нея да стават постепенно по години. Критерият, по който изградихме системата, не е само спортното представяне на различните шампионати. Имахме предвид и други фактори. Разбира се, че ще се вслушаме в обратната връзка на Рено и останалите. Така, базирайки се на опита, който ще натрупаме с новата структура, ще можем евентуално да направим някои промени в бъдеще", заяви говорител на ФИА.
Колкото до най-високо оценения според системата на ФИА шампионата - бъдещата Формула 2, говорителят допълни: "Намерението ни е да развием една ясна стълба от масовия моторспорт до Формула 1. Бъдещата Формула 2 ще е важна стъпка в този процес".
Освен промени в изискванията за суперлиценз, ФИА мисли и по проблема на Хонда с хомологацията на новия им турбо двигател, с който се завръщат в спорта тази година. Представите ли на японската марка са се срещнали със състезателния директор на Федерацията Чарли Уайтинг в началото на седмицата и са дискутирали въпроса с датата за представяне на финалната версия на задвижващата им единица - 28 февруари 2015 година, след която вече няма да имат право да правят промени.
Това правило важи само за Хонда, защото останалите производители - Мерцедес, Рено и Ферари, ще могат да усъвършенстват моторите си през сезона. Японците веднага протестираха и се надяват да убедят ФИА да им даде същите привилегии като на останалите доставчици.
Дали Хонда са успели да стигнат до някакво споразумение с ФИА, все още не е ясно, но се говори, че дискусиите са минали добре. Въпросът е какво ще стане, ако Федерацията склони - дали останалите доставчици няма да протестират, защото миналата година те нямаха право да пипат двигателите си 12 месеца. Все време, в което Хонда работеха по своя.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg