Гледай на живо

Лудогорец ще преследва чудото на "Олимпико"

Mercedes Е-Class изпреварва с aктивeн асистент за смяна на лентата

Mercedes Е-Class изпреварва с aктивeн асистент за смяна на лентата

Mercedes-Benz ще добави на бъдещия E-Class „Активен асистент за смяна на лентата” към Пакет „Асистиращи системи” (Driving Assistance Package) и по този ще направи начин бизнес лимузината още по-интелигентна.

Aсистираща система, базираната на радар и камера, ще подпомага водача при смяна на лента, например при изпреварване при движение по многолентов път. Системата представлява съществен принос по отношение на комфорта и помага за избягване на произшествия. Почти 15% от всички инциденти по пътищата на Германия са между пътни превозни средства, движещи се в една и съща посока, от които почти 20% са резултат от колизия при смяна на лентата.

За да ограничи подобни рискови ситуации от 2007 година, Mercedes-Benz предлага Асистент за мъртвата зона, който през 2010 беше доусъвършенстван до Активен асистент за мъртвата зона. Освен визуалното и акустично предупреждение при активиран пътепоказател, Активният асистент за мъртва зона може да се намеси посредством едностранна интервенция на спирачната система, за да задържи автомобила в неговата лента.

С Активния асистент за смяна на лентата Mercedes-Benz прави следващата голяма стъпка напред. Като част от DRIVE PILOT той намалява стреса върху водача при смяна на лентата за движение и водачът може по-добре да се концентрира върху случващото се около него на пътя.  Освен това, като допълнение към Активния асистент за мъртва зона и Активния асистент за запазване на лентата, системата помага за предотвратяване на инциденти.

Автоматична смяна на лентата

Когато водачът активира пътепоказателя за повече от 2 секунди, с цел смяна на лентата, Активният асистент насочва новия E-Class в съседната лента. Автомобилът ще смени лентата автоматично, само, ако сензорите не установят друго превозно средство в съответната зона за безопасност. Без значение е, дали автомобилът иска да премине в лявата лента, за да изпревари или иска да се върне в дясностоящата лента. Радарна система с далечен обсег и стерео камера наблюдават зоната пред автомобила, докато мултирежимни радарни сензори проверяват непрекъснато зоните отстрани и отзад. Те отчитат скоростите на идентифицираните превозни средства. Водачът от своя страна трябва само да проследи смяната на лентата. Германската Федерална служба по моторен транспорт (Kraftfahrbundesamt) вече е издалa условно разрешение за Активния асистент за смяна на лентата. Процедурата по кандидатстване за ЕС-разрешение е задействана.

Критериите за стартиране на Активния асистент за смяна на лентата са:

  • активен пътепоказател повече от 2 секунди

  • системата за установяване на незаета зона позволява смяна на лентата в рамките на 3 секунди
  • Steer Pilot е активен
  • автомобилът се движи по многолентов път, наподобяващ автомагистрала, удостоверено от навигационния модул, интегрална част от COMAND Online
  • отделна съседна лента, установена от стерео камерата
  • скорост между 80 и 180 км/ч

Процесът на активна смяна на лентата се деактивира, ако сензорната система регистрира препятствие, не е в състояние повече да идентифицира маркировката, водачът извърши корекция на волана в обратната посока или Steer Pilot бъде изключен.
Активният асистент за смяна на лентата е подфункция на DRIVE PILOT и компонент от Пакет „Асистиращи системи” на Mercedes-Benz, който ще чества своята премиера в новия Е-Class през следващата година. Новият E-Class ще стъпи на пазара в България през пролетта на 2016 г.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички