Гледай на живо

възможно ли е съдийски грешки да опредeлят шампионът на Англия - гледайте "Контра"

Opel Astra TCR – представяне на новия пистов туристически болид за клиентски отбори

Opel Astra TCR – представяне на новия пистов туристически болид за клиентски отбори

Opel използва всички предимства и възможности на представянето на международната пистова състезателна серия за туристически автомобили TCR (Touring Car Racing) на пистата Жул Ташени в Meте, Белгия, за да покажат за първи път официално своя състезателен болид за клиентски отбори. Opel Astra TCR cъчетава свръхмодерни състезателни технологии с ефективна концепция за безопасност, запазвайки едновременно с това своята близост със серийно произвеждания модел. Новият болид ще даде възможност на отборите на Opel да се състезават в пистови надпревари на къси и дълги дистанции – като например в 24-часовия маратон на Нюрбургринг, без необходимост от технически модификации на автомобила.

Болидът на основата на новата Astra с 5 врати се задвижва от високоефективен двулитров турбодвигател, който ще развива максимална мощност 330 к.с. и максимален въртящ момент 420 Нм (и двата показателя са съобразени с концепцията “Balance of Performance” – „Баланс на динамиката”), което осигурява повече от достатъчна тяга на автомобила със собствено тегло от 1 200 килограма. Цялата тази мощ се предава на колелата на предния мост чрез шестстепенна секвенциална състезателна трансмисия  с планки за превключване на волана. Сцеплението между силовия тракт и задвижването се осъществява от двудисков съединител с фрикционни елементи от синтерован метал, а за стабилността при преминаване на по-ниска предавка се грижи автоматизираната система за двойно амбрииране. Състезателният автомобил спира с помощта на дискове с диаметър 378 мм и 6-бутални спирачни апарати на предния мост, съчетани с 265-милиметрови дискове и 2-бутални апарати на задните колела. Балансът на спирачното усилие може да се настройва индивидуално от мястото на пилота.

Ходовата част дава пълни възможности за настройка и предлага свръхмодерна технология на амортисьорите. Ефективната аеродинамика, която включва регулируем преден спойлер, неподвижен заден спойлер и поради съображения за ограничаване на бюджета на отборите в разумни граници използва само стандартни, еднакви при всички TCR автомобили елементи, също има принос за цялостната настройка на болида. Регламентът на серията не допуска употребата на електронни системи за контрол на поведението като антиблокираща система на спирачките ABS и електронна стабилизираща програма ESP.

С цел да гарантират безпроблемното използване на болида Astra TCR от клиентските отбори на Opel в продължение на няколко сезона без необходимост от извършване на каквито и да било технически настройки, автомобилът се предлага още отсега фабрично с елементи, които Международната автомобилна федерация FIA ще обяви за задължителни чак през сезон 2017 – като например обезопасеният 100-литров горивен резервоар.

Ангажиментът на марката Opel в състезателната серия за туристически автомобили ТCR (Touring Car Racing) е своеобразно продължение на дългогодишните успешни традиции на компанията в пистовите надпревари за туристически автомобили. Работата с клиентски отбори винаги е била основен елемент в ангажимента на марката Opel в областта на моторните спортове в редица европейски държави наред с отборите, ползващи се с официална фирмена подкрепа в Германския пистов шампионат за туристически автомобили (DTM) и национални шампионати в този клас като Германския супертуринг шампионат (STW). Цялостната концепция на новия TCR болид отговаря перфектно на тази философия – със своя мощен, външно впечатляващ и едновременно с това близък до този на серийния модел дизайн на болидите за пистовия туристически шампионат, предлагани на достъпни за тимовете цени, новият TCR изпълнява актуалните изисквания на заинтересованите от покупка на нови болиди отбори.

В същото време, новият TCR осигурява на марката Opel перфектната платформа за популяризация на нейния нов масов модел в конкурентна състезателна среда на всички пазари, където се провеждат надпревари от серията. Многобройните национални шампионати, които разбира се включват новата серия състезания TCR в Германия (ADAC TCR), които ще бъдат провеждани под цялостния надзор на дългогодишните партньори на Opel от Германския обединен автомобилен клуб ADAC и Европейския шампионат са идеално поле за изява на марката Opel и нейните клиентски отбори. Концепцията от три стълба – национални, континентални и световни TCR серии на международно равнище, гарантира на клиентските отбори еднакви условия в състезанията по целия свят с един и същи пистов болид.

Новата Astra TCR е разработена в тясно сътрудничество с компанията Kissling Motorsport - дългогодишен партньор на марката Opel от германския град Бад Мюнстерайфел. Плановете предвиждат провеждането на първоначалните състезателни изпитания да се състои преди края на месец октомври. Доставката на ограничено количество от състезателните Opel Astra TCR на избрани клиентски отбори ще започне от месец февруари следващата година. Цената на напълно подготвен за състезания автомобил ще възлезе на изключително конкурентните 95 000 евро (плюс ДДС).

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти