Един от шефовете на екипа на Michelin в MotoGP – Пиеро Тарамасо обяви, че новите аеродинамични крила по предните панели на моторите са помогнали да се разбере, защо толкова много пилоти изпитваха сериозни трудности със своите задни гуми по време на състезанието на "Херес" през миналия уикенд.
Състеазнието бе спечелено по впечатляващ начин от Валентино Роси, но бе белязано от изключителни нива на превъртане на задните гуми, на много голяма част от колоната. Освен асфалтът с ниско сцепление и високите температури по време на състезателния ден, Тарамасо добави, че новите крила, които много от отборите вече инсталираха по своите мотори също са били причина за проблемите на пилотите. Това е било така, защото докато вършат своята работа да пречат на преднага гума да се изправя при сериозно ускорение, в същото време те са отнемали от товара на задницата, което позволява на гумата да превърта много по-лесно:
"Успяхме да открием три основни проблема. Първо, сцеплението на "Херес" е много лимитирано, защото настилката има нужда от обновяване, а и температурите се покачиха с над 10 градуса в неделя, което още повече влоши задните гуми. Второ, забелязахме, че моторите използващи новите аеро крила се оплакаха от по-големи нива на пързаляне на задната гума. Те генерират притискане надолу към предницата около 4 милиметра, което създава дисбаланс, който влияе на задницата на мотора и позволява на заднага гума да превърта много повече. И третият проблем бе самата гума. Със сигурност не искаме да бягаме от собствената си отговорност. Събираме постоянно инфомация, за да се опитаме да развием нашия продукт, защото още в Барселона може да имаме доста близки условия с тези на "Херес" и отново ниски нива на сцепление“
Тарамасо добави, че по време на теста в понеделник веднага след състезанието, на изпълнената с останал асфалт писта и с по-точните настройки на моторите, значително по-малък брой пилоти са се оплакали от същите проблеми, които имаха в неделя: "В понеделник, на същата писта проведохме тестов ден със същият тип гума и нямахме проблемите от предходния ден. Основата причина? Просто по пистата имаше много повече останала гума, температурите бяха почти същите, а и отборите работиха с много по-правилните настройки. Единствено в самия край на дългите серии от обиколки имаше пилоти с леки оплаквания от превъртане на задната гума, но това по никакъв начин не бе същото, като ситуацията от неделя. Марк Маркес например, записа 90 обиколки без абсолютно никакви проблеми".