Еволюция на индивида (тест на новия Opel Astra)

Еволюция на индивида (тест на новия Opel Astra)

Намираме се в далечната 1991 година. По високите етажи в сградата на Opel дълго обсъждат и накрая решават да рискуват, изпращайки в пенсия постъпилия на служба в компанията три години преди Втората световна война емблематичен Kadett. Така в началото на последното десетилетие от миналия век в Рюселхайм вдъхнаха живот на напълно нов автомобил. Направиха го, защото искаха съзнанието на хората да не е обременено от миналото. Така се роди Astra, а в името й вложиха цялата си енергия и повече не се обърнаха назад.

Еволюцията винаги прави всяко следващо поколение по-добро. Това e начинът, по който работи природата, и точно това копира автомобилният бизнес през цялата си история. Революцията е отроче на човека, често води до бърз успех, но не по-рядко оставя след себе си по-големи проблеми. В сравнение с предшественика си новото, пето поколение на Opel Astra е по-добро във всяко отношение благодарение на принципите на еволюцията, които продължава да следва.

Новият Opel Astra 

През изминалите 25 години името Astra се превърна в синоним на Opel. Моделът винаги е имал свой пазарен дял в много взискателния и конкурентен C-сегмент на компактните семейни коли. Германците знаят, че на новото поколение няма да му е никак лесно да продължи развитието си и пратиха на пазара новата Astra със силни козове в ръкава.

Всичко започва с впечатляващата светлина 

Новата Astra осветява пътя ви с първите матрични LED фарове в компактния клас. Светлината идва изцяло от LED елементи, като това позволява шофиране в извънградски условия с непрекъснато включени дълги светлини, без да заслепявате насрещно движещите се автомобили. Когато фронталната камера улови светлинен източник в насрещното или в собственото платно за движение, отделните LED елементи се изключват, изрязвайки зоната, която би заслепила насрещните водачи. В същото време останалата част от пътя и неговата околност обаче остават ярко осветени.

Astra ви замества при паркиране по тесните градски улички

Системата реално паркира вместо вас с натискането на един бутон. Много сензори по колата подават информация към компютъра, който първо избира свободно място. После изчислява оптималните маневри и накрая паркира успешно вместо вас. Камерата за заден ход се активира веднага след включване на задна предавка.

 

Новият Opel Astra 

Следи за потенциален удар и при нужда спира вместо вас

Системата FCA предупреждава за потенциален челен сблъсък с LED сигнал директно на предното стъкло и със звуково предупреждение. Ако и след тях не реагирате адекватно за предотвратяване на сблъсъка, системата  вместо вас намалява скоростта или ако се налага, спира напълно.

Wi-Fi на колела

Новата Astra реално е един огромен мобилен Wi-Fi хотспот, използващ последно поколение 4G LTE. Пътувайки, можете да се възползвате от нея с едновременно до седем на брой устройства като смартфони и таблети. Новият 8-инчов тъчскрийн екран също предлага всичко, което ви е нужно.

По някакъв начин от Opel са постигнали по-просторно вътрешно пространство в новата Astra, докато в същото време са намалили почти незабелязано външните размери. Спечеленото място се чувства най-вече при краката и в областта на главата, където реално най-много ви трябва.

Новият Opel Astra 

Тялото на новата Astra е с до 200 кг по-леко, а двигателите по-ефективни и по-мощни от всякога

Бензиновите и дизеловите двигатели с работен обем от 1.0 дo 1.6 литра генерират високи динамични характеристики при максимална ефективност. Astra с трицилиндровия бензинов 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo с мощност 105 кс се предлага в България на базова цена от 29 925 лв. Средният разход е 4.2 литра на 100 километра пробег. За постигане на тези резултати помага и драстично сваленото тегло на модела, което е с до 200 кг по-малко от това на предшественика му.

Най-мощната Astra идва с 1.6 двигател с принудително турбо пълнене, директно впръскване и мощност от 200 кс и 300 Нм въртящ момент. Това означава ускорение от място до 100 км/ч за 7.8 секунди и максимална скорост от  235 км/ч.

В новата Astra дебютира и 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo с мощност от 125 кс и 150 кс и въртящ момент от 245 Нм за двете версии. В зависимост от версията разходът на гориво е средно 4.9 литра на 100 километра и 114 г/км CO2.


При дизеловите варианти на Astra цените започват от 32 465 лева. Както и да го погледнеш, това е добра оферта. 1.6-литровият CDTI двигател може да се поръчва в три варианта по отношение на мощността - от 95 дo 136 кс. Максималният въртящ момент е 320 Нм. Най-нисък среден разход предлага версията със 110 кс - 3.4 литра при ниво на емисиите на CO2 от едва 90 грама на километър.

Изборът при трансмисиите е пет и шестстепенни механични предавателни кутии, автоматизирана механична трансмисия Easytronic 3.0 и шестстепенна автоматична трансмисия.

 След 25 години Astra  е все още тук

Компактният и практичен хечбек от Рюселхайм е по-напред от всякога в собствената си еволюция, без на всяка цена да се опитва да прави революция.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички