Екипът на HYUNDAI RACING TROPHY представи шест екипажа, състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1 и изцяло обновен сервизен бокс за сезон 2016. Първият кръг на надпреварата ще се проведе на 15-16 април на Рали "Сибиу", Румъния.
На събитието бяха представени екипажите, които ще се състезават през втория сезон на шампионата. Това са шампионът от първия сезон Григор Григоров с навигатор Нeдялко Сивов, Симеон Симеонов - Красимир Механджийски, Васил Жеков - Александра Раева, Мирослав Ангелов - Петър Илиев, Христо Геров и Георги Делчев.
На събитието присъстваха заместник-министърът на младежта и спорта Асен Марков, председателят на Българска федерация по автомобилен спорт - Владимир Илиев, Стефан Митов - национален директор продажби на "Индустриал Комерс", Георги Гвоздейков - проджект мениджър на проекта, Петър Гьошев - треньор на участниците в шампионата.
"В днешните времена трябва да адмирираме такава проява, в която бизнесът иска да помогне на спорта. Виждам, че тази година има сплав между опит и младост. Надявам се наистина тази сплав да помогне за радвитието на младите пилоти. Наред с пожеланието за спортни успехи, нека те да не забравят и основната цел, която трябва да има всеки един успял пилот. Това е да направи превенция към всички фенове към децата за безопасност на пътя", коментира заместник- министърът на младежга и спорта Асен Марков и пожела успех на екипажите.
Hyundai Racing Trophy се провежда като част от официалния рали календар на БФАС и работи усилено за развитието на автомобилния спорт и на младите пилоти в България.
"Това е един изключително бляскав проект. Нека да са бляскави и успехите на екипите и мениджърите им. Искрено ви желая успех през този сезон и дано думите на Стефан Митов да се сбъднат и някои от състезателите в Hyundai Racing Trophy да го видим като участник в световния рали отбор на Hyundai. Този проект беше един от първите, който проби и стартира с 16-годишни пилоти. Това е пътят. Колкото по-рано се качват младежите да карат, толкова по-голям шанс има да ги представяме в бъдеще и на международни състезания", коментира председателят на БФАС Владимир Илиев.
През втория сезон на едномарковия шампионат, екипажите ще се състезават с новата версия на състезателен автомобил Hyundai i20 Coupe R1, а на тяхно разположение ще е и сервизен камион, който е изцяло оборудван за целите и нуждите на шампионата.
"Преди една година стартирахме изключително амбициозния проект Hyundai Racing Trophy и за щастие завършихме един успешен сезон през 2015 г. Сега стартираме сезона с още по-голяма амбиция, доста промени по автомобилите и разбира се, много по-развити умения на пилотите. Интересното е, че вече излизаме и на международна сцена. Първото международно рали ще е в Румъния следващата седмица. В същото време има сериозен интерес и от пилоти от съседните държави. В недалечно бъдеще Hyundai Motorsport, които организират участието на Hyundai в световния рали шампионат, имат идея да провеждат едномарков рали шампионат на европейско ниво. В него разбира се, пилотите, които са стартирали в Hyundai Racing Trophy, ще бъдат едни от първите участници. Пожелавам на екипажите и целия екип един още по-успешен сезон", сподели Стефан Митов.
След края на първия сезон, екипът на едномарковия шампионат веднага започна работа по подготовката на автомобила за новия сезон и бяха направени нужните подобрения на най-високо ниво.
"За новия сезон направихме няколко промени по автомобила. Монтирани са спирачни дискове с по-голям диаметър 300 мм, в сравнение със серийните - 254. Освен това използваме цялата спирачна система на Hyundai i30 Turbo, премахнали сме серво усилвателя на спирачната система, за да има директен контакт от натиск към спирачната помпа. По този начин автомобилът спира много по-агресивно и усетът към спирането на колата е много по-голям. Втори ъпгрейд, който направихме по колата, е блокаж на диференциала (LCD), което е задължителен компонент в състезателния автомобил. Така автомобилът получава много по-голямо сцепление в завой и загубите на предавателна сила към колелата е сведена до 0. Третото подобрение са променени предавателни числа на трета, четвърта, пета и шеста предавка с цел да скъсим максималната скорост на автомобила, за да бъде по-динамичен в ускорението. Има нови настройки на окачването в сравнение с миналата година. Окачването на автомобила е олекотено. Направихме го, за да видим тази година какви резултати ще дават участниците с новото окачване.", коментира Георги Гвоздейков.
За втора година до екипажите ще бъде и техния треньор - Петър Гьошев. Той ще поеме тяхното обучение, както през първия сезон и преди и по време на всяко състезание ще им дава нужните съвети за по-добро управление на автомобила по време на състезания.
"Подготовката протече много добре и мисля, че всички пилоти намериха своите навигатори, имаме и нови екипажи. Новите пилоти са страшно разнородни като възраст и като опит и мисля, че това е една добра стратегия от наша страна, защото всеки ще може да черпи опит от другите и да забелязва неговите негативи по време на състезание. Подготовката включваше описване на записки, нови статегии, тренирахме много неща, с всеки работихме по различни методики, защото не всеки има достатъчно опит. Някой са по-млади, други имат повече опит, а с трети ще работим по ралитата, защото се включиха в шампионата в последния момент. Но наистина ние пишем история за втора поредна година в автомобилния спорт в България и това ще се помни дълго време. Надявам се от този шампионат да излезе талант, който след няколко години да ни радва по световните ралита и да се гордеем с него", коментира Петър Гьошев.
Информация на екипажите във втория сезон на Hyundai Racing Trophy
Григор Григоров - Недялко Сивов
Симеон Симеонов - Красимир Механджийски
Васил Жеков - Александра Раева
Мирослав Ангелов - Петър Илиев
Христо Геров - участник в първия сезон на Hyundai Racing Trophy 2015 г. Наследник на 11-кратният републикански шампион Илия Геров, победител в своя клас в 39-тото издание на най-голямото българско автомобилно състезание - Рали "България".
Георги Делчев - Ще дебютира за първи път като пилот в Hyundai Racing Trophy. Няма професионален опит до момента, тренира услиено с екипа на едномарковия шампионат и ще се включа в битката за титлата от Рали "България".