Веднага след края на сезон 2015 имаше тест във Валенсия, на който пилотите и отборите се оплакаха сериозно от новите гуми на Michelin. Френският производител реагира веднага и за теста в Малайзия, който се проведе по-рано през годината, нещата бяха коренно различни и всеобщото мнение беше доста добро и позитивно.
"Те са работили много и напредъкът спрямо гумите, които имахме във Валенсия, си личи", бяха съгласни всички.
Сега, няколко седмици по-късно обаче, недоволството и паниката бяха обзели почти всеки един гараж в питлейна. В петъчната сесия, която беше и последна за теста, имаше 13 катастрофи - като почти всички от тях бяха причинени от това, че пилотите се бяха доверили на предната гума повече, отколкото трябва: „В моя случай съм сигурен, че вината беше изцяло в гумата, защото не бях наклонил мотора, той беше прав", заяви Маверик Винялес, който разруши своето Suzuki почти изцяло.
Неговият съотборник Алейш Еспергаро беше дори по-критичен: "Не е нормално да се случват такива неща в MotoGP. 13 инцидента са твърде много".
Хорхе Лоренсо беше друг пилот, който се изрази негативно за гумите на Michelin: "В четвъртък смятахме, че някои от комплектите гуми бяха дефектни и ги върнахме. Може би бяхме сгрешили и те бяха наред и след като ги поискахме обратно за петък, те вече не бяха нови. Три или четири пъти излизах с това, което ни предостави Michelin, и три или четири пъти падах. Това е странно. Те трябва да подобрят тези гуми, а ние трябва да дадем всичко от себе си да привикнем към новата ситуация", завърши трикратният световен шампион.
Марк Маркес беше друг световен шампион, който изрази недоволството си: "Много от нас паднаха и причината за това беше предната гума. Michelin тепърва навлизат в спорта, но позитивното нещо е, че работят постоянно. До петъчния ден не бях натискал гумите максимално, но в края реших да направя няколко обиколки със силни времена и точно тогава гумата не издържа. Най-големият проблем е, че не те предупреждава. Докато разбереш, че изпускаш мотора, вече си на земята".
От Michelin бяха предупредили всички пилоти и отбори да не правят повече от 25 последователни обиколки с един комплект гуми за "Филип Айлънд", но след това намалиха бройката на 15.