Геният, който стои зад четирите поредни титли на Ред Бул при пилоти и конструктори, Ейдриън Нюи, обяви, че светът на Формула 1 се е променил коренно, откакто влязоха новите турбо хибридни двигатели. Британецът призна, че отборът от Милтън Кийнс отново няма да има шанс да се бори за челни позиции.
Нюи е в Индия за уикенда, където неговият син Харисън участва в последното за сезона състезание в сериите MRF Challenge. Red Bull Racing завършиха на второ място при конструкторите през сезон 2014, който беше и първи с новите хибридни агрегати. След това обаче Нюи се оттегли от главния пост, който заемаше, и като бонус дойдоха проблемите с турбо двигателите на Рено през цялата година. Всичко това прати отбора на четвърта позиция в генералното класиране в края на сезона без никакъв шанс за атака на дори една победа.
"Нашата надежда за 2016 е да запазим изоставането си с отборите в челото. Очакваното развитие от страна на Мерцедес и Ферари обаче ме кара да смятам, че ще сме още по-назад от това, което постигнахме през 2015", заяви Ейдриън.
Ред Бул не успяха да убедят Мерцедес да подпишат договор за доставка на двигатели. Нюи смята, че нещата са се променили много от златната ера на Формула 1: "Косуърт направиха печеливш двигател през 1967 година, който беше предоставен за употреба от Лотус. След това от Лотус се съгласиха другите отбори да го ползват за доброто на спорта. За нещастие, този вид отношение към спорта вече не съществува. Ако Формула 1 не е в най-добрата си форма - има ли смисъл в това да побеждаваш?".
От Ред Бул, както и Бърни Екълстоун, не спират да говорят и да приканват за създаването на независим двигател от производител, който да няма отбор, участващ в шампионата. Само че производителите на двигатели наскоро одобриха искането на президента на Международната автомобилна федерация Жан Тод да намалят цената за клиентите, които искат да купуват от тях, на 12 милиона евро за 2017 година.
Бърни не се е отказал от идеята за алтернативен доставчик на двигатели за Формула 1, като той заяви: "Докато не получим двигател, който може да се направи на много по-ниска цена от сегашната, да - ще има проблеми и за в бъдеще".
Критиците на Ред Бул все още използват тяхната доминация и четирите поредни титли като контратеза на постоянните оплаквания от отбора за ситуацията в спорта, но Ейдриън Нюи смята, че нещата тогава са били доста различни: "Въпреки че успяхме да спечелим 4 титли през сезони 2010 и 2012, титлата се реши в последните състезания. Второ, когато си създал добро шаси и аеродинамика за това шаси, това може да се види и копира от всички хора и конкуренти, докато ситуацията с двигателите не е така. Единственият начин да наваксаш разликата е с огромни инвестиции и назначаване на нови хора. Ферари подобриха значително представянето си от 2014 към 2015, но за това бяха нужни доста хора от Мерцедес", завърши Нюи.
Ако британският гений в създаването на болиди се окаже прав и Ред Бул изостанат още спрямо миналата година, то това може да означава бъдещо решаване на проблемите в Макларън за сезон 2016.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg