Тестовите сесии във Валенсия се проведоха миналата седмица и ние имахме възможността да видим Лоренсо в бокса на Ducati, Винялес и Роси, каращи една и съща машина, а Яноне – силен, както бе и с италианския конструктор. Ето и няколко неща, които научихме от двата теста, проведени на "Рикардо Тормо".
1. Лоренсо е доволен от Ducati
Дебютът на Хорхе Лоренсо в Ducati бе най-коментираното събитие преди, по време и след тестовете. И Хорхе не разочарова феновете си. Въпреки че първата му обиколка бе доста слаба, той приключи първия официален тест с трето и осмо време съответно за двата дни. От момента, в който вратите на гаража се отвориха, видяхме Хорхе с по-широка усмивка, отколото е бил за целия сезон в Yamaha.
Много хора смятаха, че тестът ще бъде шокиращ за Лоренсо, но обратно на това, той започна да кара спокойно и по свой си начин. Вярно е, че втория ден финишира на седем десети зад лидера Винялес на "Рикардо Тормо", което по принцип е къса писта, но все пак за първото му качване на машината, това е позволено.
2. Винялес стана много бърз от рано
Маверик Виналес заряза Suzuki и се качи на машината, освободена от Хорхе. Сравнявайки двата мотора, може да си каже, че притежават едно ДНК, но Yamaha все пак е по-мощен.
Във вторник Винялес подчерта смяната си с най-бързото време за целия ден с M1, но в сряда вече показа и агресивността си, поставяйки единственото време за обиколка под минута и 30 секунди. Винялес показа, че може перфектно да се адаптира към новия мотор и няма да сгрешим, ако кажем, че догодина ще бъде способен да постави под напрежение Маркес и Роси.
3. Яноне под прожекторите на Suzuki
През последните два сезона Винялес и Алейш Еспергаро, които караха Suzuki доста агресивно, не бяха на нивото на Яноне с Ducati. Андреа е много енергичен пилот, изпреварва, бори се. Серията от манерви между него и Роси на последния уикенд от сезон 2016 във Валенсия е показателна за способностите на пилота. Той се пребори с Доктора и финишира на подиума, а по време на втория тестови ден бе с четвърто най-добро време.
Дали ще влезе в ролята на лидер в Suzuki е относително след твърденията на бившия му съотборник Довициозо, че Яноне не подхожда спортсменски.
4. Роси и новият му враг
Със сигурност Роси е наясно, че ще му е нужно много работа, за да бие новия си съотборник Винялес. Може би няма да е като предния път, когато Лоренсо започна да го притиска и в крайна сметка го победи. Сега Роси знае какво е усетил тогава и ще се опита по-яростно да го избегне. Разбира се, това е само тест и не означава, че след старта на състезанието Доктора няма да дръпне значително.
В същото време е напълно очаквано в близките месеци отношенията между двамата да се нажежат. Виждаме, че на някои трасета Роси не е с достатъчна скорост, а това означава, че той трябва да приеме другите за по-бързи от него.
Това обаче със сигурност ще го нахъса, а ние може само да сме благодарни, че на 37 години той все още има хъс да се състезава и да ни поднася зрелища.
5. Общите желания на Маркес и Роси
Любопитен факт, който важи и за Маркес, и за Роси, е че и двамата искат едно и също нещо от отборите си – по-добро ускоряване. За момента това, което те правят за двамата, не е напълно достатъчно, съдейки по времената им. Маркес пада на няколко пъти заради изпускане на предната гума през сезона, но все пак успя да се адаптира към мотора, дори и да не го харесваше, печелейки пет пъти 2016 година.