Пазарът на компактните SUV-ове се разширява със заплашителни размери и това си личи дори и само като погледнеш движението по улиците. Тези модели може да изглеждат като умалени 4х4 джипове, но всъщност всички те произлизат от вече съществуващи бази на хечбек с предно предаване.
Това ги прави много по-приложими в градски условия, по-леки са, което води до значително по-нисък разход, а цените са много по-приемливи от на големите и тежки всъдеходи и малко по-високи от тези на хечбек вариантите, от които произлизат.
От Peugeot ни припомниха колко добър беше малкият 2008 кросоувър, като го освежиха и пратиха обратно на пътя. Французите направиха истински удар преди близо три години с пускането му на пазара и оттогава до днес повече от половин милион техни клиенти продължават да избират 2008, което го прави един от трите най-продавани компактни SUV-а в Европа.
От Peugeot са се постарали моделът да изглежда актуален и днес, като извадиха няколко трика от ръкава си. За тази цел са се концентрирали върху външния му вид. Фаровете, радиаторната решетка между тях и стоповете са с минимални промени, които обаче дават търсената свежест.
Влизаш в Peugeot 2008 и попадаш в познато място, което продължава да изглежда и да се чувства по-луксозно от интериорите на преките конкуренти. Трудно е да се повярва колко място има в интериора и какви кашони с кухненски уреди побра този 2008 - особено когато знаеш, че произлиза от базата на компактния 208 хеч. При сгъване напред на задните седалки обемът за товарене нараства от 410 до 1400 литра, а за съхранение на вещи на пътуващите са отделени общо 24 литра пространство.
Започнахме с това, че заливащата пазара вълна от компактни SUV-ове са с концепция на предаване мощността само към предните гуми. За да подобрят проходимостта, освен увеличения просвет до 160 мм, от Peugeot разработиха за обновения 2008 системата Grip Control. За целите на този автомобил системата си върши работата, като при избор на въртящия бутон на централната конзола адаптира система за контрол на сцеплението към хлъзгави настилки, пясък/кал (движение с до 120 км/ч) и сняг (движение с до 50 км/ч) и така помага за излизане от различни ситуации.
Можеш да свържеш телефона си с 2008 и да го ползваш през 7-инчовия сензорен екран, както и с камерата за обратно виждане. Active City Brake намалява при намаляването на пътни инциденти с ниска скорост в градски условия. При паркиране можете да оставите Park Assist да свърши досадната работа, като има възможност също и да изкара автомобила от паркомястото.
Пет версии за бензинов двигател в новия 2008
1,2 PureTech 82, 5-степенна механична скоростна кутия, разход на гориво 4,9 л/100 км, CO2 емисии от 114 г/км,
1,2 PureTech 82, 5-степенна пилотирана скоростна кутия, разход на гориво 4,4 л/100 км, CO2 емисии от 102 г/км,
1,2 PureTech 110 S&S, 5-степенна механична скоростна кутия, разход на гориво 4,4 л/100 км, CO2 емисии от 103 г/км,
1,2 PureTech 110 S&S, 6-степенна автоматична скоростна кутия (EAT6), разход на гориво 4,8 л/100 км, CO2 емисии от 110 г/км,
1,2 PureTech 130 S&S, 6-степенна механична скоростна кутия (EAT6), разход на гориво 4,8 л/100 км, CO2 емисии от 110 г/км,
Избор при дизелите при 2008
1,6 BlueHDi 75, 5-степенна механична скоростна кутия, 3,7 л/100 км, с CO2 от 97 г/км,
1,6 BlueHDi 100, 5-степенна механична скоростна кутия, 3,7 л/100 км, с CO2 от 97г/км,
1,6 BlueHDi 120 S&S, 6-степенна механична скоростна кутия, 3,7 л/100 км, с CO2 от 96 г/км.
Цени на всички версии Peugeot 2008 за България: