От нищо нещо или "Как Dacia стана номер едно в България"

От нищо нещо или "Как Dacia стана номер едно в България"

Мистерията на българските гласове е нищо на фона на мистерията на българския автомобилен пазар. По улиците на красивата ни столица има коли за стотици хиляди левове, а по тротоарите ни – хора със стотинки в джоба. Отговорът на въпроса как най-продаваните модели у нас са именно тези от върха на гамата на повечето скъпи марки, е като вица за жената, която я попитали защо пие водата си със сламка: Защото така!

Когато преди десетина години на този мистериозен пазар се завърна марката Dacia – казваме "завърна", защото стана собственост на Renault и нещата се промениха драстично – тя трябваше да убеди едни много особени клиенти, че вече не става дума за "онази Dacia", че вече не говорим за румънското недоразумение на автомобилостроенето, което произвежда нещо, което само прилича на кола. Вече говорим за бюджетното дете на съюза Renault-Nissan, което идва да служи на разумните и трудещите се; което е направено от изпитани елементи от миналата колекция Есен-Зима на французите; което си струва.

Така към големия успех през последните три години в България плъзват 12 000 коли с емблемата на Dacia на носа, но с най-новите мотори и други части Renault под кожата си. Сериозен процент от тях са лекотоварни и вършат работа като за трима.

Всъщност Renault започват да придобиват румънската марка в края на 99-а година и да наливат пари в бъдещия "център за автомобилно развитие за Централна и Източна Европа" – Румъния. Това проличава през 2000 година, когато представят SupeRNova с двигател и скоростна кутия от Франция. Продажбите започват да се увеличават заради подобряващото се качество и така стигаме до днес – 13% дял от продадените нови автомобили в България са Dacia.

Прескочихме няколко години от историята, но не можем да не споменем Logan, който излиза през 2004 година. Малката семейна кола е голямата надежда на хората от Dacia, че един ден клиентите ще гледат на тях като производители на истински коли. Оказва се най-успешният модел на марката от десетилетия и на неговата база се пръкват още няколко попадения като Sandero и Duster. През 2012 година към семейството се присъединяват Lodgy и Dokker. Идват за да носят – било семейството на почивка, било фирмения багаж, било стоки и материали, било… каквото си поискате. И остават, защото в България има добре изградена мрежа както за продажба, така и за сервиз и поддръжка; защото отговарят на действителните възможности на хората и защото наистина са хубави.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти