MINI се зареди и стана хибрид

MINI се зареди и стана хибрид

Типичната за MINI радост от шофирането среща мобилността с нулеви локални емисии. Тази комбинация скоро ще се превърне в реалност с първия Plug-in хибриден модел на марката. Процесът на разработка за серийно производство на този автомобил, чието задвижване се състои от двигател с вътрешно горене и електромотор и което за пръв път позволява чисто електрическо шофиране, е почти приключен. С това започва нова фаза, и то не само за почитателите на марката, и напрежението се повишава. Време е за шефа на марката MINI Себастиян Макензен и ръководителят на моделните семейства на MINI Петер Волф, да се насладят на новата форма на типичното за марката Gokart усещане в близък до серийния вариант тестов автомобил. „С този модел ние искаме да убедим почитателите на MINI в качествата на хибридното задвижване“, казва Макензен, „и искаме да въодушевим всички, които вече имат опит с хибридните автомобили, с усещанията при MINI.“ Ключът към това се крие в интелигентното управление на енергията, което управлява взаимодействието на двигателя с вътрешно горене и електромотора. При първия Plug-in хибриден модел на MINI е наблегнато не само на ефективността, но и преди всичко на радостта от шофирането. 

На пръв поглед тестовият автомобил не се разпознава като хибриден модел. И това се дължи не само на типичното маскировъчно фолио. Под интегрирания под левия Side Scuttle капак се крие щепселът за зареждане на високоволтовата батерия. И в кокпита на пръв поглед всичко изглежда познато. Блокът на системата Старт/ Стоп в центъра на лайстната с Toggle превключватели е жълт вместо червен. Но както винаги за стартиране на автомобила е достатъчно да натиснете бутона. Но обърнете, внимание, стартът е напълно безшумен, защото хибридният модел винаги стартира в електрически режим. Мястото на оборотомера на кормилната колона е заето от индикатор за мощността. И си струва да го следите, особено през първите километри. Защото там - зависимост от скоростна и интензивността, с която се натиска педала на газта – може да се види с какви резерви от мощност разполага електромотора, преди да се включи двигателят с вътрешно горене.

„С течение на времето водачът започва да предусеща това“, обещава Волф. И това усещане е подчинено на радостта от шофирането. MINI с хибридно задвижване използва типичният за електромоторите напълно използваем още от старта въртящ момент за подобно на катапулт ускорение. И в рамките на града винаги остава вярно на режима на движение при нулеви локални емисии. Високоволтовата батерия под задните седалки осигурява електроенергия за дълга електрическа радост от шофирането. В стандартния режим AUTO eDRIVE е възможна скорост до 80 км/ч, а в режим Modus MAX eDRIVE – дори до 125 км/ч. За Макензен това е въпрос на характер: „В един хибриден модел на MINI трябва да можете да се насладите интензивно и на електрическата мобилност. А това означава, че напълно електрическото шофиране не трябва да е възможно само до 30 или 40 км/ч, а и извън границите на града.“

MINI се зареди и стана хибрид 

По време на пътуването с пробния автомобил той тества границите, за да установи, че едно особено силно натискане на педала на газта е достатъчно за активирането на втория двигател. С общата системна мощност на двата двигателя първото MINI сред хибридните автомобили веднага се изкачва на почетната стълбица при оценките на ускорението. Но ускорението е само едната страна от Go-kart усещането. MINI с два двигателя трябва да докаже прецизната си управляемост, най-вече при спортно шофиране по завои. И тук отново удря часът на Plug-in хибридната концепция. „По принцип окачването не е променено спрямо моделите с конвенционално задвижване“, казва Волф, „и хибридната концепция се отразява много добре на настройките“. Защото благодарение на разположените ниско отзад компоненти на eDrive се снишава центърът на тежестта и теглото се разпределя равномерно между предната и задната ос – най-добрите предпоставки за още по-висока, типична за MINI пъргавина. Освен това има и една особеност, която също се дължи на задвижващата концепция. Електромоторът подава мощността си към задните колела, а двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела. Тъй като интелигентното управление на енергията е свързано с динамичния контрол на стабилността (DSC), сцеплението и стабилността по курса могат да бъдат оптимизирани и от задвижващата система. „Когато се появи опасност от приплъзване на задвижваните колела, просто се активира вторият двигател, за да се осигури допълнително сцепление при потегляне или прецизно завиване в завоите“, обяснява Волф. Освен това интелигентното управление на енергията предлага и друга възможност за взаимодействие на двата двигателя. На автомагистралата Макензен активира третия режим, който може да бъде избран чрез превключвателя на eDrive: SAVE BATTERY. При него автомобилът се задвижва от двигателя с вътрешно горене. В същото време е възможно поддържане на постоянно ниво на степента на заряд на високоволтовата батерия или повишаването й чрез генератора, така че по-късно да разполагате с достатъчно електроенергия за чисто електрическо шофиране. Така при края на пробното шофиране MINI отново се движи безшумно из града. Индикаторът за статуса в кокпита напомня кога резервите от електроенергия трябва да бъдат възстановени от Wallbox или контакт. Но още е рано за зареждане. Plug-in хибридният модел на MINI е изразходвал съвсем малко бензин – и това също е MINIMALISM от ново измерение.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички