Пилотът на Уилямс Фелипе Маса понякога пише за Motorsport.com и в последната си статия говори за стартовете, които създават толкова проблеми на всички този сезон. След промяната в правилника за 2016 пилотите трябваше да се адаптират бързо и да се научат да потеглят без помощ от питуола.
Ето какво обяснява опитният Маса: "Една от областите, която продължава да е решаваща, е стартът на състезанието. Видяхме какво значение има той в битката за титлата между Нико Розберг и Люис Хамилтън. Днес е по-лесно да го объркаш, защото преди имахме два педала за съединителя и възможността да правим корекции във формиращата обиколка. Тогава инженерите разчитаха стойността на сцеплението в реално време от тренировъчното ни потегляне и ни казваха по радиото какви настройки да правим. След промените в техническия правилник тази година процедурата стана по-деликатна, защото сега пилотът трябва сам да намира правилните настройки".
"На "Монца" например, аз направих класически "бърнаут" преди да се подредя на старта и знаех, че там има много малко сцепление, съдейки по многото пушек, който вдигнах със задните гуми. Затова реших да съм много внимателен с отпускането на съединителя и когато светлините изгаснаха, се получи много добре. Видях някои от опонентите ми да превъртат гуми. Другият проблем е, че след толкова много тренировъчни стартове на изхода на питлейна по време на уикенда, намираш правилните нива на сцепление за асфалта там, а не за този на стартовата решетка, който е различен. Затова пилотите все още допускат грешки. Мисля, че тази година всеки е направил поне един грешен старт. Розберг се справя добре, има и други, които разбират по-бързо нивото на сцепление. И както видяхме в Япония, това е елемент от състезанието, който може да промени всичко", допълва Фелипе.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg