Отборът на Луис Салом в клас Moto2 заяви, че пилотът им е изгубил контрол върху предницата на мотора по време на спиране, като причината за загубата на контрол е издутина в асфалта на завой номер 12, което реално е причината за фаталния инцидент случил се в петък по време на състезателния уикенд в Испания.
24-годипният испански пилот катастрофира по време на втората свободна тренировка и загуби своя живот по-късно през деня в местната болница в Барселона. Самото място на удара все още е представяно като "странно", а по време на самия уикенд имаше предположения, че става дума за механичен проблем. Отборът на SAG Team, все пак пусна официален документ, в който присъства обстойно преглеждане на телеметрията от индицента, а като основна причина се посочва по-бавното излизане от завой 11, което е причина Салом да започне да спира по-късно в завой 12. В резултат на това, Луис все още е бил на спирачките, когато моторът му преминава през издутината в асфалта, което вече води до загуба на контрол и последвалия удар.
Хората участвали в направения анализ са собственикът и отборният мениджър – Еду Пералес и Жорди Рубио, главният механик на Салом – Бернат Баса, мениджърът на Луис – Марко Родриго, пилотът от клас Moto2 – Йеско Рафин, както и неговият главен механик – Михаел Фергер.
Документът с телеметрията и анализът гласи: "По време на злощастната обиколка, Луис пристига в точката на спиране в завой 12 с 6 км/ч по-ниска скорост, отколкото в най-бързата му обиколка, което според телеметрията се дължи на по-ниската скорост на излизане от предходния завой номер 11. Поради намалената скорост, Луис започва да спира с девет метра по-късно за да успее да балансира скоростта си в завоя. На влизане в завой 12 обаче, асфалтът не е равен и има издутина, която всички пилоти много добре знаят. Закъснялото спиране на Луис го е накарало да премине през издутината, като все още е бил на спирачките, докато в миналите му обиколки той вече е пуснал спирачките, когато моторът преминава през това място. Всичко това, към което можем да прибавим и еднаквата скорост между фаталната обиколка и най-бързата му такава, е причинило изкривяване в предната гума, от което той губи сцепление, поради неравността в асфалта. Тази загуба на сцепление води до удара, който за нещастие на всички се оказа фатален".
Испанският отбор също така споменава, че телеметрията ще остане налична и отворена "за всеки квалифициран и запознат човек или инженер, който има желание да я анализира".