Белгийският пилот на Hyundai – Тиери Нювил и съперникът му от Volkswagen – Яри-Мати Латвала се възползваха максимално от позицията си на пътя по време на сутрешните четири отсечки от втория ден на рали Сардиния и успяха да натрупат доста добър аванс спрямо останалите си конкуренти.
Нювил излезе на първата позиция след последния етап от сутринта, в който записа най-доброто време и така поведе с 1.5 секунди пред Яри-Мати в генералното класиране. Третата позиция се заема от световния шампион Себастиен Ожие, но неговото изоставане е цели 23.7 секунди, като това се случи за само два етапа – етапи 4 и 5. Точно преди тяхното начало и след края на третата отсечка, Ожие дори бе водач в генералното класиране и изглеждаше, сякаш ще успее да се справи с проблемите идващи от факта, че стартира първи и трябва да чисти пътя за всички.
Но Латвала и Нювил наложиха страхотно темпо в последните два тестаа, което им позволи да се измъкнат на върха и сега целта им в следобедните минавания ще бъде да се опитат да натрупат още аванс пред останалите и особено Ожие. Гумите бяха разковничето в първата част на втория ден от рали Сардиния, като пилотите се опитваха да изпробват различни комбинации, които да им позволят да спечелят още няколко секунди в тяхна полза. Ожие, Остберг, Падън бяха само част от състезателите, които имаха предимство в един етап, но на следващия нещата се обръщаха и те бяха от изоставащите.
Всичко това направи първите четири скоростни отсечки за деня интересни и непредсказуеми, което се предполага, че ще се случи и в повторното минаване на етапите. Извън първите трима, Мадс Остберг успя да намери своето силно темпо и се движи четвърти на само 1.8 секунди зад Ожие и на общо 25.5 от лидерите. Зад него на петата позиция се намира Андреас Микелсен, който изостана на 35.1 секунди и също както Себастиен бе бърз в етапи 2 и 3, но след това в 4 и 5 загуби доста време.
Дани Сордо се движи веднага след Андреас на шестата позиция и изостава от него със само 3.6 секунди. На приятна седма позиция се намира ветеранът Хенинг Солберг, който със силно и постоянно темпо успява да се движи дори пред един от фаворитите още преди началото на ралито – Хейдън Падън. Падън обаче имаше сериозни проблеми със своите гуми и след края на сутрешните етапи изостава на малко над 1 минута, и се движи на девета позиция. Пред него се намира най-бързият пилот от клас WRC2 – Теему Сунинен. Сунинен има аванс от 16 секунди пред намиращия се на втора позиция в по-долния клас на Световния рали шампионат (WRC) – Умберто Скандола от Италия. Топ 10 запълва естонският пилот От Танак, който също изпитваше проблеми със своите гуми и в крайна сметка остана на 1:10 минути изоставане от лидерите.
Вторият ден от рали Сардиния продължава от 16:15 часа, когато ще се състои повторното преминаване на етапа – Ardara, а след него и повторенията на останалите три етапа за деня.