През уикенда измина тестовата сесия от Световния шампинат по издръжливост (WEC), коята бе директна подготовка за "24-те часа на Льо Ман", състезание което ще се проведе в края на другата седмицата. И изводът след този тест бе един единствен и може би най-добрият възможен за нас като зрители: състезанието е широко отворено и отбор фаворит към този момент няма.
Тестът в две отделни сесии в неделя се проведе точно две седмици преди реалното състезание и бе много важен за всички 60 отбори, за да успеят да намерят най-добрите си настройки, окачвания и изобщо всичко за уникалната писта, на която им предстои да се изправят в поредната велика битка. Първата сесия започна в точно 9 часа сутринта и почти веднага повечето отбори изпратиха своите коли директно на пистата, за да успеят да трупат максимално количество информация за своите инженери и екип, а също така и да тестват своите машини на трасето.
Първата по-сериозна обиколка бе записана от Марсел Феслер зад волана на Audi с номер 7 – 3:30 минути за обиколка, което почти веднага бе подобрено от Ромен Дюма в Porsche номер 2, а след това и от Марк Уебър в Porsche номер 1, който завърши сутришната сесия с време от 03:22.555 минути за обиколка. В самият край Лукас ди Граси записа най-добрата обиколка в Audi номер 8 – 03:21.375 минути, което не бе близо до най-бързото време на Нийл Яни от миналия сезон, с което той спечели полпозишъна – 03:16.887 минути, но все пак не трябва да се забравя и фактът, че времената през миналата година от тестовете до квалификацията се подобриха с над 4 секунди, което се очаква да се случи и сега.
Най-важното обаче от този тестов ден бе, че и трите основни отбора – Audi, Porsche и Toyota са много близо един до друг, което ще направи битката страхотно непредсказуема. Най-бързата кола на Toyota бе на под 2 секунди зад най-добрия тур на Лукас ди Граси, а и колите на Porsche не са изобщо далеч. Що се отнася до издръжливостта на машините този тест едва ли може да покаже реално нещата, но и трите отбора могат да се похвалят, че се разминаха без сериозни проблеми, като само Audi с номер 7 имаше проблеми за около 6-7 минутки. В крайна сметка прогнозите за това, кой има евентуално предимство пред другите са напълно невъзможни, което означава, че всички трябва да изчакаме 2 седмици и да видим какво ще се случи на легендарното състезание.
В клас LMP2 както винаги нещата са невероятно близки и равностойни, като в предстоящото състезание всички 23 участници имат реален шанс за победата в класа си. Все пак тимът на Oreca излезе начело в класиранията, като Тристан Гоменди записа най-добро време от 3:37.397 минути. На другия полюс бе отбора на Michael Shank Racing, като пилотът им Освалдо Нигери не успя да завие на шикана Michelin и напусна трасето зад волана на своя – Ligier-Nissan. Този инцидент бе и причината сесията да приключи с 30 минути по-рано, защото предпазните огради нямаше как да бъдат възстановени в кратък период.
В клас GTE Pro всички очи бяха насочени към завръщането на легендарните за надпреварата коли Ford GT, но Ник Танди зад волана на своето Porsche открадна светлината от прожекторите за себе си с най-добра обиколка от – 3:55.554 минути. В този клас нещата също ще бъдат страшно интересни, като най-бързите 13 коли се събраха в рамките на само две секунди.
При аматьорите в клас GTE Am отборът на Larbre Competition с кола Chevrolet Corvette завърши на върха. Френският отбор дори използва този тест да постави двама пилоти зад волана на своята кола – Жан-Филип Бело и Ник Катсбърг, които трябваше да се борят директно на пистата за едното свободно място, което се освободи в отбора, след сериозната контузия на Паоло Руберти, която той получи след един инцидент на „Хокенхайм“.
Така остават по-малко от две седмици до легендата "24 часа на Льо Ман" и за всички 180 пилоти дните до това състезание ще са трудни и изпълнени с напрежение и подготовка. Това е последната седмица извън състеазтелния уикенд, но веднъж всички отбори и участници стигнат ли до седмицата на самото състезание нещата стават напълно различни, като програмата е запълнена още от понеделник.
Снимка: www.twitter.com/FIAWEC