Италианци с Tesla победиха в ЕКО-Рали България 2017 (видео)

Италианци с Tesla победиха в ЕКО-Рали България 2017 (видео)

Екипажът Валтер Кофлер – Франко Гайони с Tesla Model S е големият победител в ЕКО-Рали България 2017 – кръг от Световната Е-купа на FIA. Италианците, които са основни претенденти за Световната титла, се справиха най-прецизно с маршрута от София до Боровец и обратно, като покриха перфектно регулаторните тестове, които играят ролята на специалните етапи, познати ни от класическите ралита.

Второто място отиде за смесения българо-италиански екипаж с пилот Светослав Дойчинов и навигатор Гуидео Герини с Hyundai Ioniq EV, които имаха и шанс за победата, но непредвидено забавяне на старта на втория ден им донесе наказание. "Бронзовите медали" спечели може би най-опитния екипаж с участия в еко-ралита Калин Дедиков и Георги Павлов с BMW i3. Наградите на победителите връчи Министърът на околната среда и водите Нено Димов. Министър Димов изрази уверението си, че това събитие ще става все по-мащабно и ще е част от средствата за промотиране на екологичния транспорт, който съвсем скоро ще замени двигателите с вътрешно горене, така както двигателите са заменили парните машини в миналото.

Към Еко-Рали България бе учредена и "Купа на общините", за екипажите с електромобили на общините Столична, Сливница, Самоков и Бургас. Като победители за приза си тръгнаха представителите на община Самоков Георги Сайменов и Александър Иванов, участващи с Renault Zoe, изпреварвайки тандемите от Сливница и София.

Наградени в Националната Еко Купа станаха Любо Рангелов и Станислав Ганджулов с Hyundai Ioniq при хибридите и Олга Тодорова – Ивайла Дунавска с Hyundai i10, при колите с алтернативни горива.

В отборното класиране победител е тима Re Sport, в който освен Дедиков – Павлов участваха и Николай Китанов и Антоанета Дедикова (Renault ZOE). На второ място се класира тима на Hyundai, а третото място отиде за отбор Nissan Leaf.

Участниците в ЕКО-Рали България 2017 се изправиха срещу маршрут от София през Костенец до Боровец и обратно, като за двата състезателни дни навъртяха над 300-километров пробег по трасето, в което имаше 10 регулаторни теста.

В надпреварата се включиха общо 16 машини, по-голямата част от които електромобили на компаниите BMW, Hyundai, Kia, Nissan, Renault и Tesla. Машините бяха зареждани от български производител на зарядни станции – компанията Електромобили.БГ.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички