Iveco пуска на пазара новия Stralis NP, който работи със сгъстен и втечнен природен газ и е най-устойчивият камион за международен транспорт досега. Той е истински рекордьор с няколко първи места в бранша.
Stralis NP е оборудван с новия двигател Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI – първият двигател от този тип, осигуряващ мощност и въртящ момент като на дизеловия му еквивалент. Това е първият камион на природен газ с 12-степенна автоматична скоростна кутия: трансмисията Eurotronic гарантира по-нисък разход на гориво и по-голям комфорт при шофиране. Той е оборудван с кабината Hi-Way, използвана за първи път в Stralis Hi-Way – носител на наградата "Международен камион на 2013" – и получила широко одобрение сред потребителите със своята функционалност и комфорт при дълги пътувания.
Направените подобрения позволяват на новия Stralis NP да постигне намаляване с 3% на общата цена за притежание в сравнение с предходния модел, който вече осигуряваше с до 40% по-ниски разходи за гориво от своя дизелов еквивалент.
Най-добра в класа производителност
Новият 8,7-литров двигател Iveco Cursor 9 на природен газ използва стехиометричното решение, разработено от Iveco преди 25 години, което е най-доказаната и надеждна технология на пазара. Производителността е допълнително повишена чрез важни инженерни подобрения: промененият профил на смукателните отвори подобрява икономичността, инжекторите и горивният колектор са модифицирани за впръскване на горивото под по-високо налягане за най-добра в класа производителност, а новият 3-пътен катализатор с висок капацитет намалява шума и потреблението на гориво.
Двигателят доставя същата мощност от 400 к.с. и същия въртящ момент от 1700 Nm като своя дизелов еквивалент, осигурявайки най-добрите в класа съотношение тегло-мощност, плътност на мощността, сервизни интервали и нива на шум. Той предоставя 17% повече мощност и 6% повече въртящ момент от най-добрия си конкурент.
12-степенната автоматизирана скоростна кутия намалява разхода на гориво на новия Stralis NP и повишава комфорта при шофиране. Увеличената вместимост на резервоарите за гориво удължава пробега с едно зареждане на версията, използваща само LNG, до рекордните 1500 км. Новият Stralis NP предоставя тази изключителна производителност при същия полезен товар като този на своя дизелов еквивалент.
Най-добро в класа намаляване на TCO
Опростената система за третиране на отработените газове без AdBlue течност, без филтър за твърди частици и без активна регенерация значително намалява изискванията за поддръжка и разходите. В допълнение към функциите на дизеловите модели, намаляващи TCO, новият Stralis NP предлага изключителен комфорт и безопасност при шофиране благодарение на хидравличния ретардер, функцията за асистирано потегляне по наклон и адаптивният круиз контрол (ACC), включени в стандартното оборудване. С новия Stralis NP Iveco изважда газовите камиони от тясната пазарна ниша и ги позиционира на масовия пазар.
Ново поколение услуги на Iveco се предлагат като стандарт с новия Stralis NP: ексклузивната гаранция за експлоатационна готовност, която връща автомобила на пътя в рамките на 24 часа в случай на повреда, като ремонтът се извършва в най-близкия сервизен център за камиони на Iveco, както и услугите за горивна ефективност на Iveco, които включват TCO2 доклад и консултации.
Най-добрият в класа комфорт: кабината Hi-Way
Новият Stralis NP разполага с кабина за пътуване на дълги разстояния Hi-Way, използвана за пръв път в модела Stralis, станал "Международен камион на 2013", и превърнала се оттогава в любимец на водачите на далечни превози.
Кабината с висок покрив е проектирана в мисъл за водача, за да осигури перфектна работна среда, благоприятна за максимална продуктивност дори при най-трудните превози на дълги разстояния. С вътрешна височина от около 2 метра и обем от над 10 кубически метра, тя е най-голямата и най-удобната кабина в категорията на газовите камиони.
Кабината Hi-Way предлага най-доброто в класа във всички области на комфорта: тиха среда, климатизация, отделения за съхранение на вещи, инфотейнмънт, ергономичност и удобства за нощуване с възможност за едно или две легла. Кабината може да бъде поръчана с всички най-важни функции за инфотейнмънт и комфорт. Ергономичното и функционално табло е разположено така, че всички контролни органи да остават в удобна близост, докато водачът се обляга назад за максимална безопасност и комфорт.