Въвеждането на нови, по-агресивни и бързи рали автомобили в Световния рали шампионат се отплати блестящо на отборите и организаторите след първите четири напрегнати и пълни с обрати кръга от сезона – най-добрият старт на сезон във WRC от повече от 30 години насам.
Четирима различни състезатели от различни националности и от четири различни конструктора се окичиха с лаврите на победители в Световния рали шампионат до момента.
Себастиен Ожие осъществи своя мечтан старт с Ford Fiesta с победа в Монте Карло преди бившият му съотборник и пилот на Toyota Яри-Мати Латвала да донесе първата победа за японците от 18 години насам в Швеция и да оглави класирането при пилотите.
Това не продължи дълго, след като Крис Мийк достигна до победа в Мексико със Citroen след една от най-фрапантните грешки в заключителните метри на едно рали. Тогава Ожие поведе в класирането и това остана така и след последния кръг, на който станахме свидетели – рали Франция. Тиери Нювил приключи с малшансовете и се качи на най-високото стъпало на подиума заедно с Hyundai.
Последният път, когато WRC се наслаждаваше на подобен старт на сезона бе през 1986 година.
Този уикенд отборите се впускат в петото състезание за годината в Аржентина, а това се очаква да бъде и най-големият тест за новото поколение автомобили заради смесицата от пясъчните участъци на едни места и надморската височина на други. Етапите са 18, обхващайки общо над 1 400 км, 358, от които – състезателни.
Снимки: WRC