Нов RS стил в дизайна и невероятна мощ - Audi RS 5 Coupé
Новото Audi RS 5 Coupé – един истински Gran Turismo в гамата на RS моделите, съчетава елегантна естетика и впечатляваща практичност в ежедневието. Изцяло обновеният двигател 2.9 TFSI V6 развива максимална мощност от 331 кВт (450 к.с.) и максимален въртящ момент от 600 Нм – с цели 170 Нм повече от предходната версия. Върховата версия в семейството на модела A5 се ускорява от 0 дo 100 км/ч за време от 3.9 секунди, а с допълнителния пакет оборудване RS dynamic максималната й скорост достига 280 км/ч. Мощта на двигателя V6 се предава чрез спортно настроена осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic към системата за постоянно двойно предаване quattro, което използва асиметрично разпределение на тягата в отношение 40:60 към двата задвижващи моста. При създаването на стилистиката на RS 5 Coupé дизайнерите на марката са почерпили вдъхновение от безкомпромисните състезателни елементи на Audi 90 quattro IMSA GTO. В предната част, характерът на модела се подчертава от широката и ниска Singleframe радиаторна решетка и внушителни по размери отвори за въздух. Типичните за традициите на Quattro изпъкналости в страничната част на каросерията подчертават мощните форми в областта над арките на калниците, разширени допълнително с 15 милиметра. Дифузьорът в зоната на изпускателните тръби си остава запазена марка за RS моделите, а овалното сечение на тръбите и неподвижно монтираният спойлер придават завършен вид на динамичната осанка на модела. Във вътрешното пространство спортният характер на суперспортното купе се подчертава от спортните RS седалки, скосеният отдолу спортен RS волан с кожена облицовка, специалните RS показания в блока контролни прибори Audi virtual cockpit и RS емблемите на много места в автомобила. Останалите върхови технологии в новия модел, сред които head-up дисплеят, матричните LED светлини и многобройните електронни системи за подпомагане на водача, се грижат за осигуряването на повишено равнище на безопасност, комфорт и ефективност
Мощност от над 500 к.с. и безупречна аеродинамика - Audi RS 5 DTM
Едновременно с готовия за серийно производство модел, Audi Sport представя и състезателната версия на Audi RS 5 Coupé за DTM шампионата. Освен многобройните промени, направени с цел привеждане на болида в съответствие с предписанията на регламента на серията, в Audi RS 5 DTM личи и новия стилистичен език на RS гамата. В резултат на това, третото поколение на Audi RS 5 DTM се отличава ярко на фона на своите двама успешни предшественици не само по отношение на технологичното равнище, но и като общо впечатление. Моделът има много по-прогресивно цялостно излъчване, което личи в особена степен в оформлението на предната част и арките на задните калници. Специалистите на Audi за пореден път са оптимизирали и прецизността на сглобките между отделните компоненти, както и aеродинамичните характеристики на модела като цяло. Четирилитровият V8 двигател в Audi RS 5 DTM вече разполага с максимална мощност от над 500 к.с., а за новия сезон 2017, технологичните партньори на тима от Hankook ще доставят нови гуми с по-мека смес за още по-добри времена на обиколка. Традиционното откриване на сезона на пистата Хокенхайм ще се състои в уикенда от 5 до 7 май.
Нов петцилиндров двигател и високотехнологично окачване - Audi RS 3 Sportback
RS 3 Sportback е още един ярък акцент, който Audi представя на изложението в Женева. Неговият нов 2.5-литров петцилиндров двигател TFSI развива максимална мощност 294 кВт (400 к.с.) и постига максимален въртящ момент от 480 Нм. Спортният компактен модел се нуждае от едва 4.1 секунди за спринта от място до 100 км/ч. Новият RS 3 Sportback демонстрира своята неудържима мощ и в дизайна със страхотната си предна Singleframe решетка с емблема quattro, големи отвори за въздух и ъгловати форми на разширените прагове. Хората навсякъде ще се обръщат и след задната част на модела с нейния стилен RS спойлер на ръба на покрива, дифузьорния панел на дъното на каросерията и големите овални тръби на изпускателната RS система. С разширените в сравнение с базовия модел следи на ходовата част, прогресивната настройка на кормилната уредба, четиризвенния заден мост и стегнатите настройки на окачването, новият RS 3 Sportback cъчетава вдъхновяващ динамизъм и великолепна стабилност. Управлението на системата за двойно предаване quattro е серийно предлагана възможност, включена в състава на системата за динамичен контрол на пътното поведение Audi drive select, наред с контрола върху кормилната уредба, трансмисията S tronic, управлението на мениджмънта на двигателя и настройките на клапите в изпускателната система. И не на последно място по важност – допълнително предлаганото спортно RS окачване с адаптивен контрол на работата на амортисьорите. Водачът може да променя по свое индивидуално желание работните характеристики на всички тези компоненти в режимите „comfort”, „auto” и „dynamic”. Поведението на пътя на новия модел е оптимизирано допълнително чрез специалнитенастройки на електронния контрол на стабилността ESC (Electronic Stabilization Control) с индивидуално управление на въртящия момент към всяко едно от колелата и спортния режим с RS настройки. Специфичните RS детайли във вътрешното пространство и неповторимият звук на петцилиндровия двигател добавят последните щрихи към емоционалното преживяване зад волана на новия модел
Малко след световната си премиера на автомобилното изложение в Детройт, двигателят SQ5 TFSI на Audi е готов и за своя европейки дебют в Женева. Върховият модел в гамата на Q5 черпи своята впечатляваща мощ от трилитровият V6 двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор и максимална мощност 260 кВт (354 к.с.) Максималният въртящ момент на агрегата от 500 Нм се постига при едва 1 370 об/мин. Tези динамични характеристики дават възможност на SUV модела да се ускори от 0 до 100 км/ч за време от 5.4 секунди. Постоянното двойно предаване quattro и бързата смяна на предавките с осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic също имат значим принос за динамиката на пътя на новия модел. Активното поведение печели и от допълнително предлаганите спортен диференциал, който разпределя активно въртящия момент между колелата на задния мост и динамичната кормилна уредба с променливо предавателно число. Наред с тези два компонента, системата за динамичен контрол на пътното поведение Audi drive select също упражнява своето положително влияние върху работата на двигателя, трансмисията tiptronic и серийно вграденото управление на работата на амортисьорите. Тя дава възможност на водача да настройват характеристиките на своя SQ5 в няколко различни режима. Допълнително предлаганото пневматично окачване на свой ред позволява индивидуална настройка на клиренса в зависимост от конкретните пътни условия. Както вътрешното пространство, така и външният дизайн на Audi SQ5 TFSI се отличават ярко от тези на базовия модел по детайлите в изпълнението и дизайна, както и по разширеното серийно оборудване, запазено специално за S моделите в гамата. Част от него са спортните седалки с тапицерии от алкантара и естествена кожа, предните светлини с LED елементи и 20-цоловите алуминиеви колела с дизайн с 5 двойни спици в звездообразна конфигурация.
Спортна елегантност и задвижване с природен газ - Audi A5 Sportback g-tron
След представянето на A3 Sportback g-tron* и A4 Avant g-tron*, Audi A5 Sportback g-tron е третият модел на марката, който използва за гориво природен газ. Задвижването се осигурява от 2.0 TFSI двигател с максимална мощност 125 кВт (170 к.с.) и максимален въртящ момент 270 Нм. За съхранение на газовото гориво се използват четири на брой изключително леки, но забележително устойчиви резервоари под налягане с обща вместимост 19 килограма. Това гориво дава възможност за изминаване на над 500 километра изцяло с използване на CNG (Сompressed Natural Gas – сгъстен природен газ или метан). Добавяйки към това 25-литровия бензинов резервоар на модела, общият автономен пробег нараства на до 950 километра с едно зареждане. Според критериите на цикъла NEDC (New European Driving Cycle), A5 Sportback g-tron с трансмисия S tronic изразходва средно едва 3.8 килограма CNG (метарн) на 100 километра, което се равнява на емисии на CO2 в размер на 100 грама на километър пробег. Всичко това превръща марката Audi в първия престижен автомобилен производител, който предлага в В сегмента от пазара бензинов двигател с емисионни равнища на въглероден двуокис, по-ниски от тези на еквивалентен дизелов двигател. Екологично чистият горивен процес и високата енергийна ефективност на задвижващия тракт гарантират и много ниски общи разходи на притежание (ТСО) на новия модел. На фона на еквивалентен по характеристики бензинов агрегат, разходите за гориво са значително по-ниски, за съкращаването на емисиите на CO2 поставят новия модел в значително по-привилегирована категория по отношение на данъчното облагане. В съчетание с технологията e-gas на Audi, A5 Sportback g-tron е още по-отговорен по отношение на опазването на глобалния климат на пътя.
Разход на гориво на споменатите по-горе модели
Audi A3 Sportback g-tron:
Разход на CNG (газ метан) в кг/100 км: 3.6 - 3.3** Среден разход на гориво в л/100 км: 5.5 - 5.1** Cредни емисии на CO2 в г/км (CNG): 98 - 89** Cредни емисии на CO2 в г/км (бензин): 128 - 117**
Audi A4 Avant g-tron:
Разход на CNG (газ метан) в кг/100 км: 4.4 - 3.8** Среден разход на гориво в л/100 км: 6.5 - 5.4** Cредни емисии на CO2 в г/км (CNG): 117 - 100** Cредни емисии на CO2 в г/км (бензин): 147 - 124**
Audi A5 Sportback g-tron:
CNG consumption in кг/100 км: 4.2 - 3.8**
Среден разход на гориво в л/100 км: 6.3 - 5.4** Cредни емисии на CO2 в г/км (CNG): 114 - 100** Cредни емисии на CO2 в г/км (бензин): 143 – 124**
Audi RS 5 Coupé:
Среден разход на гориво в л/100 км: 8.7 Cредни емисии на CO2 в г/км: 197
Audi RS 3 Sportback:
Среден разход на гориво в л/100 км: 8.4 - 8.3** Cредни емисии на CO2 в г/км: 192 - 189**