Двата турбокомпресора на 2.9 TFSI са позиционирани централно, между двата цилиндрови реда. Въздухът се насочва към съответния турбокомпресор и към горивните камери с помощта на двуконтурна всмукателна система в името на по- бързата реакция на двигателя в различните режими на работа. Горивният процес от типа B-cycle (B-цикъл) с централно разположен инжектор за директно впръскване на горивото на практика създава ново ниво на ефективност сред RS моделите. Ходът на буталото при цикъла на сгъстяване осигурява висока геометрична степен на сгъстяване, но ефективният работен ход на практика е по- дълъг от този на сгъстяване и така осигурява по-дълъг и ефективен горивен процес с по-пълно усвояване на енергията на газовете и повишена ефективност на двигателя. В тестовия цикъл NEDC, V6 biturbo консумира едва 8.7 литра гориво на 100 километра, съответстващи на 197 грама CO2 на километър. Това означава намаляване на разхода на гориво със 17 процента в сравнение с предишния модел. Друг фактор за подобряване на ефективността на новия RS 5 Coupé е значителното снижаване на теглото. На везните той отчита 1,655 килограма, или със 60 килограма по-малко от преди. Като опция се предлага карбонов покрив с видима структура на влакната като опция.
Мощта на biturbo се предава с помощта на спортно настроена, осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic с оптимизирани времена на превключване и през система за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Силите се предават асиметрично към двата моста в пропорция 40:60 преден/заден в името на динамичната управляемост, оптималното сцепление и най-високото възможно ниво на безопасност. Като допълнително оборудване Audi Sport предлага опционално заден „спортен диференциал“, който може да разпределя различен въртящ момент към всяко от задните колела с което още повече се подобрява динамиката.
Audi Sport предлага също и RS спортно окачване със система за динамично управление Dynamic Ride Control (DRC), керамични дискове и динамично кормилно управление със специфична RS-настройка. Водачите могат да направят по-индивидуално своето лично преживяване зад волана – динамично или комфортно с помощта на системата Audi drive select.
Над 13,000 автомобила от първото поколение Audi RS 5 Coupé са били доставени на собствениците си от 2010 година досега. Новото динамично купе пристига при дилърите в Германия и други европейски държави през юни 2017 година. Цената му е 80,900 евро.