Това е новото Audi RS 5 Coupé

Това е новото Audi RS 5 Coupé
За новото Audi RS 5 Coupé дизайнерите са черпили вдъхновение от ярко изразените състезателни елементи на Audi 90 quattro IMSA GTO. Масивните отвори за въздух със структура наподобяваща пчелна пита, типична за RS моделите, характеризира облика на предната част на новото Audi RS 5 Coupé. Интегралната форма на радиаторната решетка Singleframe е значително по-широка и плоска от тази на базовия модел. До предните светлини са разположени допълнителни странични въздушни отвори за влизане и напускане на въздушния поток; тонирани елементи отличават опционалните Матрични LED светлини. Надписите quattro подчертават ярко изразените издутини на арките на калниците, които са разширени с 15 милиметра.

Новият двигател 2.9 TFSI V6 biturbo, който инженерите на Audi са разработили от бял лист хартия предлага съчетание от високо ниво на мощност и ефективност, както и ненаподобим RS звук. Мощността му е 331 кВт (450 к.с.), а въртящият момент от 600 Нм е нараснал със 170 Нм спрямо този на предходния модел и е наличен в широкия диапазон от 1,900 до 5,000 об./мин. Върховият модел в гамата на A5 ускорява от нула до 100 км/ч за 3.9 секунди и със опционалния пакет dynamic достига максимална скорост от 280 км/ч.

Двата турбокомпресора на 2.9 TFSI са позиционирани централно, между двата цилиндрови реда. Въздухът се насочва към съответния турбокомпресор и към горивните камери с помощта на двуконтурна всмукателна система в името на по- бързата реакция на двигателя в различните режими на работа. Горивният процес от типа B-cycle (B-цикъл) с централно разположен инжектор за директно впръскване на горивото на практика създава ново ниво на ефективност сред RS моделите. Ходът на буталото при цикъла на сгъстяване осигурява висока геометрична степен на сгъстяване, но ефективният работен ход на практика е по- дълъг от този на сгъстяване и така осигурява по-дълъг и ефективен горивен процес с по-пълно усвояване на енергията на газовете и повишена ефективност на двигателя. В тестовия цикъл NEDC, V6 biturbo консумира едва 8.7 литра гориво на 100 километра, съответстващи на 197 грама CO2 на километър. Това означава намаляване на разхода на гориво със 17 процента в сравнение с предишния модел. Друг фактор за подобряване на ефективността на новия RS 5 Coupé е значителното снижаване на теглото. На везните той отчита 1,655 килограма, или със 60 килограма по-малко от преди. Като опция се предлага карбонов покрив с видима структура на влакната като опция.

Мощта на biturbo се предава с помощта на спортно настроена, осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic с оптимизирани времена на превключване и през система за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Силите се предават асиметрично към двата моста в пропорция 40:60 преден/заден в името на динамичната управляемост, оптималното сцепление и най-високото възможно ниво на безопасност. Като допълнително оборудване Audi Sport предлага опционално заден „спортен диференциал“, който може да разпределя различен въртящ момент към всяко от задните колела с което още повече се подобрява динамиката.

Предното окачване включва усъвършенствана конструкция с пет рамена на всяко от колелата. В задната част, окачване с по пет рамена на колело заменя окачването с трапецовидни рамена използвано при предишния модел. Това подобрява поведението и реакцията на окачването при спортно шофиране, като същевременно увеличава нивото на комфорт. Със стандартното RS спортно окачване, новият Audi RS 5 Coupé има по-ниска позиция на каросерията спрямо предишния модел.

Audi Sport предлага също и RS спортно окачване със система за динамично управление Dynamic Ride Control (DRC), керамични дискове и динамично кормилно управление със специфична RS-настройка. Водачите могат да направят по-индивидуално своето лично преживяване зад волана – динамично или комфортно с помощта на системата Audi drive select.

Над 13,000 автомобила от първото поколение Audi RS 5 Coupé са били доставени на собствениците си от 2010 година досега. Новото динамично купе пристига при дилърите в Германия и други европейски държави през юни 2017 година. Цената му е 80,900 евро.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички