Kia Stinger направи световния си дебют в началото на месеца на изложението в Детройт, а преди няколко дни стъпи и на европейска почва. В Милано корейската марка представи новия си фастбек спортен седан, който „ще преосмисли сегемента, населен от европейски марки“, а очакванията за него са повече от големи. От Kia казват, че Stinger обещава да е серийната кола с най-добро представяне в историята на компанията и да е с водещо ниво на качество и надеждност.
Очаква се да излезе на пазара в края на годината и да се предлага с различни конфигурации от двигатели и скоростни кутии, но за цени още е рано да се говори. „Stinger не прилича на никоя друга Kia досега и е истинска кола мечта. Мечта, която се превърна в реалност благодарение на нашите дизайнери, инженери и директори по света. От GT концепта, през многогодишните усилия и разработки, включително на „Нюрбургринг“, нито един детайл не е бил подминаван с лека ръка и днес резултатът е просто зашеметителен“, казва вицепрезидентът на Kia.
Първообразът на Stinger – GT Concept, беше представен на изложението във Франкфурт през 2011 година. От тогава в Kia не са спирали да работят по модела и днес са готови. Има красив фастбек силует, интегриран заден дифузьор, четири изпускателни тръби, решетка „tiger nose” и LED светлини. Отвътре има мека кожа Nappa, голям тъчскрийн, кожен волан и табло с комбинация от аналогови и дигитални инструменти. Между тях има и TFT екран, даващ на шофьора важна информация като G-force, време за обиколка, температура на маслото, трип компютър, настройки и диагностика.
Междуосието на Stinger е по-дълго от това на Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4-Серия Gran Coupe и дори на Lexus GS и Mercedes-Benz CLS. Има огромен багажник и много обезшумено купе. Окачването - отпред макферсон, а отзад многоточково, се регулира електронно и шофьорът има пет режима, от които може да избира: Personal, Eco, Sport, Comfort и Smart. Настройки могат да се правят и по волана.
Засега е обявен изборът от двигатели за САЩ и той е с два турбомотра – стандартния 2.0-литров 4-цилиндров с 255 кс и 353 Нм, и 3.3-литровия V6 туинтурбо с 365 кс и 510 Нм въртящ момент. Те идват с 8-степенна автоматична скоростна кутия, а за Европа би трябвало да очакваме и ръчна.
Това ще е първият седан на Kia, който ще се предлага както със задно, така и със задвижване на четирите колела.