Гледай на живо

Гледайте всички мачове и голове от шампионската лига тук

Денят за почивка на Дакар завари пилотите на Peugeot на челните места

Денят за почивка на Дакар завари пилотите на Peugeot на челните места

След анулирането на Етап 6 от Дакар 2017, състезателите се придвижиха до базата за почивка в Ла Пас, Боливия. Най-високата столица в света, на височина от 3 660 метра, посрещна ентусиазирано колоната в навечерието на деня за почивка. След приключването на първата половина на състезанието отборът на Peugeot заема първа, втора и трета позиция във временното класиране на ралито.

Изминатите километри до момента са 4 036, като 1 386 км от тях бяха състезателни (шестият етап бе отменен), а оставащото разстояние до Буенос Айрес е 4 787 км, от които 2 025 – състезателни, разпределени в шест етапа. Дакар 2017, обещано от организаторите, се доказва, като едно от най-конкурентните издания на ралито през последните няколко години. Като допълнение към традиционните изпитания по време на състезанието, навигаторите са непрекъснато под напрежение в резултат на въведените правила за контролни точки. Дъжд и дори малко сняг направиха предизвикателството още по-сериозно, когато екипажите се изкачваха на височина до 4960 метра по време на прехода в етапа от третия ден.

Въпреки че Льоб/Елена са единственият екипаж с две етапни победи, водач в момента е победителят от миналата година Петерханзел/Котре, с преднина от 1 минута и 9 секунди. Сайнц/Круз показаха традиционно бързата си скорост в началото, но отпаднаха, след като отборът не успя да ремонтира колата след катастрофата по време на четвъртия етап. След отпадането на Насър Ал-Атия от отбора на Toyota главният опонент на тримата стана Нани Рома също от Toyota, а Мико Хирвонен напомня за Mini от петото място.

Peugeot 3008 DKR, който участва за първи път в Дакар, заменяйки победителя от Дакар 2016 Peugeot 2008 DKR, има почти перфектно състезание до момента. Екипажите успяха да се възползват от подобрената аеродинамика на SUV-конструкцията на Peugeot 3008, която беше сериозно преимущество по отношение на максималната скорост на движение по време на втория етап. Успоредно с това, модификациите по окачването и двигателя се доказаха като успешни, а до момента има само един малък проблем, проявил се при Льоб/Елена по време на четвъртата фаза.

"Етапите през тази година са по-скоро в духа на крос-кънтри рали състезанията, за разлика от миналата година. Имаше приятен микс и добро разнообразие. Очаквам да видя повече дюни през следващата седмица, както и още по-предизвикателна навигация, което е добре за нас", сподели временният лидер при автомобилите Петерханзел.

Снимка: Rally Dakar

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички